Experimental Missions

Stel hier je vragen over de regels van FoW
Plaats reactie
kaleith
Kapitein
Berichten: 64
Lid geworden op: za apr 15, 2017 9:58 am

Experimental Missions

Bericht door kaleith » do jan 31, 2019 4:35 pm

battlefront heeft wat experimentele missies geplaatst:
https://flamesofwar.com/Portals/0/Docum ... 1-2019.pdf

Nu vind ik deze allemaal absoluut hatelijk voor de defender. Deep Scattered Delayed Reserves in twee missies? De eerste missie is ook arty bait en wordt je gewoon van je objectives af gerusht. Leuk dat ze wat andere vormpjes proberen, maar hier is toch echt nog flink wat balancing nodig.

FoW.Utrecht
Kapitein
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jun 02, 2017 8:12 am

Re: Experimental Missions

Bericht door FoW.Utrecht » do jan 31, 2019 7:32 pm

dat is wel ongeveer wat ik ook dacht ja :(

Gebruikersavatar
Panzer Ace
Generaal
Berichten: 256
Lid geworden op: wo apr 05, 2017 5:26 pm
Locatie: Walcheren

Re: Experimental Missions

Bericht door Panzer Ace » do jan 31, 2019 7:43 pm

Valt toch wel mee? Die eerste heeft immediate reserves. En de objectives liggen 8" weg van de uiterlijk opstel plaats van de defender deployment zone. Dus als je kan blijven zitten, dan win je beurt 6. De andere 2 missies heb je mijnenvelden waardoor je tegen tanks in ieder geval redelijk ze kan sturen. Ik vind ze wel tof.
"It is sometimes tougher to fight my superiors than the French."

- Heinz Guderian.

kaleith
Kapitein
Berichten: 64
Lid geworden op: za apr 15, 2017 9:58 am

Re: Experimental Missions

Bericht door kaleith » za feb 02, 2019 1:10 pm

Panzer Ace schreef:
do jan 31, 2019 7:43 pm
Valt toch wel mee? Die eerste heeft immediate reserves. En de objectives liggen 8" weg van de uiterlijk opstel plaats van de defender deployment zone. Dus als je kan blijven zitten, dan win je beurt 6. De andere 2 missies heb je mijnenvelden waardoor je tegen tanks in ieder geval redelijk ze kan sturen. Ik vind ze wel tof.
Immediate reserves betekent dat je turn 1 goed getabled kan worden dmv wat scouts, de aanvaller kan jou flanken maar jij de aanvaller niet (handig als je AT hebt die op side armor moet of mobiele units met geen armor), en de attacker heeft geen reserves.

Bij de andere twee krijgt de attacker ook geen reserves, terwijl de missies waarbij de defender scattered delayed reserves krijgt in het hoofdboek de attacker altijd reserves heeft, ookal zijn dat immediate reserves. En dan mag je hier ook nog geen armor opzetten.

Bij Dogfight heb je mooie flanks om attackers mee te flanken als ze op de objective staan... 1/3 van de tijd, want scattered reserves. En geen full RoF. Attacker legt een objective gewoon zo ver mogelijk naar voren bij 1 kant, en dan is dat voordeel ook weg.

Bij killing ground heb je een verwant probleem, maar dit keer kan je wel units op die flanks neerzetten- maar geen armor, want deep reserves. En de rest komt dan even randomly achter de objective terecht in de richting waar de tegenstander toch al stond, nadat ze die ene unit gesloopt hebben die je kon veroorloven te verliezen op die flank te ambushen.

Naar mijn mening zouden reserves op attacker bij Dogfight en Killing Ground wel tenminste getest moeten worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast