stuka zu fuss

Stel hier je vragen over de regels van FoW
Plaats reactie
fjhamming
Sergeant

stuka zu fuss

Bericht door fjhamming » vr mar 02, 2018 10:48 am

Ik begrijp niet helemaal hoe ik de stuka zu fuss moet interpreteren na lessons from the front.

1. Als ik mn range in faal, of niet alle 3 pogingen gebruik, is dan mn shot verloren of mag ik het een ronde later nog eens proberen?
2. Welk template gebruik ik nu?

Sherman105
Generaal

Re: stuka zu fuss

Bericht door Sherman105 » vr mar 02, 2018 12:45 pm

1 shot only. Maar range in falen telt niet als schieten. Dus als je drie pogingen faalt kan je de beurt daarna het weer proberen. (pag. 47)

12"x12" want 6 weapons = four or more. (pagina 50)

fjhamming
Sergeant

Bericht door fjhamming » za mar 03, 2018 12:41 am

Maar waar vind ik dan dat het 6 weapons zijn? lessons from the front zegt nl replace stuka zu fuss met one shot. Vroeger stond het aantal wapens netjes in de regel die nu vervalt. Staat het dan in de source Books?

Punt 1 heb je me wel kunnen overtuigen

Sherman105
Generaal

Bericht door Sherman105 » za mar 03, 2018 12:20 pm

jaa, het is wat onduidelijk. Omdat ze het hebben over "vervang de hele regel met..."

maar wat ik denk (en doe) is:

in de originele tekst van de Stuka zu fuss wordt alleen het onderstreepte deel vervangen door de "one shot" rule. De rest (dus de stats van de wapens en de transport capacity) blijft staan:

"A Sd Kfz 251/1 (Stuka) half-track is a Rocket Launcher (see page 50). Each Sd Kfz 251/1 (Stuka) half-track counts as six 28cm sW40 Rocket Launcher weapons firing. All the Sd Kfz 251/1 (Stuka) half-tracks in a Unit fire as one Artillery Bombardment.

At the start of the game, place a Full Salvo marker with a Unit equipped with Sd Kfz 251/1 (Stuka) half-tracks. Remove this marker after firing an Artillery Bombardment.

If a Unit equipped with Super-heavy Rockets does not have a Full Salvo marker when it fires an Artillery Bombardment, roll a Skill Test for each Rocket Launcher able to fire in the Bombardment. Only those that pass the Skill Test can fire as part of the Bombardment.

Place a Full Salvo marker on a Unit equipped with Super-heavy Rockets at the end of any Shooting Step in which every Rocket Launcher in the Unit was able to fire an Artillery Bombardment, but none did so.

The half-track is still available to transport its passengers after the Stuka zu Fuss fires."

Panzer Ace
Generaal

Bericht door Panzer Ace » ma mar 05, 2018 7:20 am

Mag je trouwens na een range-in attempt er voor kiezen niet te schieten? Zodat je de beurt daar op all guns repeat mag gebruiken?
"It is sometimes tougher to fight my superiors than the French."

- Heinz Guderian.

Sherman105
Generaal

Bericht door Sherman105 » ma mar 05, 2018 10:01 am

nee. de stap na range in is roll to hit. niet kies of je schiet.

Panzer Ace
Generaal

Bericht door Panzer Ace » ma mar 05, 2018 7:39 pm

Jammor
"It is sometimes tougher to fight my superiors than the French."

- Heinz Guderian.

Plaats reactie