Pagina 1 van 1

Command & Objective cards

Geplaatst: do apr 13, 2017 7:39 am
door Animal
Hum, weer niet goed wat ik er van moet denken. Cards?

Heb tijdens toernooien al moeite om genoeg ruimte te vinden om je reserves ergens kwijt te kunnen, moet je straks ook je cards ergens kwijt. Wel het voordeel dat je beter kunt zien wie specials in zijn force heeft zitten.
Maar heb het gevoel dat FoW een soort van follow de rest van de gaming wereld update heeft ontvangen.
Het voelt wel completere op een manier, lijkt erop dat ze het net wat overzichtelijker proberen te maken? Zodat de instap drempel mogelijk wat lager gaat worden.
Extra goodies vind ik zelf wel leuk, maar is het functioneel, voegt het wat toe?

Zijn er al mensen die met de nieuwe regels hebben zitten gamen? Hoe voelt het? Ik ben zelf nogal druk en kom wat minder toe aan FoW, maar hoop wel nog hier en daar een toernooi mee te pakken. Leer curve een beetje oké van 3 naar 4?

Re: Command & Objective cards

Geplaatst: do apr 13, 2017 12:30 pm
door Sherman105
vind de cards interessant, makkelijke manier om de "aparte" dingen weer in de lijsten te krijgen, zonder dat de lijsten zelf ingewikkeld worden.

Objective cards lijken me ook leuk maar betwijfel of het handig is op toernooien. 1 victory point per beurt lijkt me wat ongebalanceerd.

en wat V4 betreft. de leer curve is erg laag. het is meer een un-learn curve van V3. sommige dingen in V3 kunnen niet meer (zoals huizen in assaulten met tanks). het belangrijkste is om alles op de nieuwe manier te spelen en de V3 regels te vergeten.

na 2 - 3 potten heb je de regels wel onder de knie en kom je er achter dat V4 eigenlijk veel beter is :p

Re: Command & Objective cards

Geplaatst: za apr 15, 2017 8:33 am
door FOWPeter
De kaarten zijn gelukkig (nog) niet duur, maar ik moet inderdaad nog zien hoe dit met legerlijsten bouwen en tijdens een toernooi gaat werken. Voor TY zijn er al mensen met kaartmappen in de weer. Het krijgt wel een hoog Majic gehalte: je kunt je tegenstander weer eens verrassen met een speciale kaart.... Eens zien hoe het bevalt.
Voor BF maakt het updates en upgrades een stuk makkelijker, en ze kunnen er nog geld voor vragen ook.
Als ik ga speculeren, dan komen de Sherman en Priest in het VS boek en krijgen de Britten gewoon een update kaart.

De leercurve lijkt inderdaad sneller. Moet eens snel gaan spelen.

Re: Command & Objective cards

Geplaatst: di apr 25, 2017 3:37 pm
door recce103c
Het begint steeds meer een spelletje te lijken, met 13 troefkaarten kun je nog een beetje rekening houden wat de tegenpartij nog in petto heeft. Met 30 command cards wordt dat heel lastig. Niet mijn bier!

Re: Command & Objective cards

Geplaatst: do apr 27, 2017 9:42 am
door Animal
Idd, maar ik begreep dat command cards optioneel zijn.
Dus gelukkig kunnen we ook gewoon zonder de cards aan de slag.

Re: Command & Objective cards

Geplaatst: do apr 27, 2017 2:59 pm
door Chaffee
In de nieuwsbrief van deze week waren een aantal artikelen over command en objective cards.

Naar mijn mening kunnen ze interessant zijn, mits je tegenstander ze ook gebruikt uiteraard.
Degene die er vooral uitblinken voor mij zijn de extra formation cards.

Re: Command & Objective cards

Geplaatst: za mei 06, 2017 3:47 pm
door Edzard
Een sign of the times, veel wargames kiezen voor het toevoegen van kaarten. Flames of War gaat daarin gewoon mee in de vaart der volkeren. Ik denk dat het ook best een leuke toevoeging is, zeker zolang het vrijblijvend is.

Re: Command & Objective cards

Geplaatst: wo mei 10, 2017 4:31 pm
door recce103c
Animal schreef:
do apr 27, 2017 9:42 am
Idd, maar ik begreep dat command cards optioneel zijn.
Dus gelukkig kunnen we ook gewoon zonder de cards aan de slag.
mijn idee; tenzij je ze kunt gebruiken om een Total War swung te geven of ze aansluiten bij historische scenario's (zitten nog steeds leuke en speelbare uit versie 2 en 3! :)