V4 einde oefening

De plek om te praten over alles wat niks met FoW of TY te maken heeft
martijnw
Soldaat

Re: V4 einde oefening

Bericht door martijnw » ma jul 31, 2017 2:32 pm

Hoi Vincent,
Ik was zelf al afgehaakt met FoW en overgestapt op Battlegroup.

Ik weet niet of je actief bent op Facebook maar daar is al een aparte groep aangemaakt voor Battlegroup-spelers in NL: Dutch Battlegroup Games.

gr. Martijn

Guyke
Soldaat

Bericht door Guyke » za okt 14, 2017 4:12 pm

Ik heb ook nog geen V4 aangeschaft wegens stillaan gw gehalte te krijgen. Nu ze de kaarten apart uit brengen ben ik misschien geintresseerd. Maar wat is er eigenlijk verkeerd met V4??

grtz Guy

Sherman105
Majoor

Bericht door Sherman105 » za okt 14, 2017 9:07 pm

Er is niks verkeerd met V4. Het is op bijna elk vlak een verbetering ten opzichte van V3.

Men kan een issue hebben met de releases van mid. Maar we zien dat dat aardig rap wordt ingehaald.

Late en early moet nog nieuwe punten krijgen maar zelfs met de huidige regels speelt het beter dan V3.

Mensen die V4 bashen hebben of nog niet genoeg V4 gespeeld, of nog niet genoeg V3..

My 2 cents

FOWPeter
Kapitein

Bericht door FOWPeter » zo okt 15, 2017 8:26 pm

Guyke schreef:
za okt 14, 2017 4:12 pm
Ik heb ook nog geen V4 aangeschaft wegens stillaan gw gehalte te krijgen. Nu ze de kaarten apart uit brengen ben ik misschien geintresseerd. Maar wat is er eigenlijk verkeerd met V4??

grtz Guy
De Mid V4 kaarten worden dit jaar nog los uitgebracht: alleen wees er snel bij, want het is een eenmalige oplage en ze zullen snel gaan...denk ik.
Zie FOW.com
P.

recce103c
Majoor

Bericht door recce103c » do okt 19, 2017 5:29 pm

Kaarten als game changer? En eenpassingen LW/EW alleen een noodverband. Hoop snel dat BF tot inkeer komt met een viable V5!! Hoeveel clubs spelen nog FoW? En de tournooi scene?? Ene na andere tournooi wordt afgeblazen ik denk dat we ip BF forum veel vocaler moeten worden. V4 is gewoon een flob. Tm Yankee in de verkeerde periode

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recce Forever!

FoW.Utrecht
Sergeant

Bericht door FoW.Utrecht » do okt 19, 2017 5:48 pm

Kaarten als game changer? En eenpassingen LW/EW alleen een noodverband. Hoop snel dat BF tot inkeer komt met een viable V5!! Hoeveel clubs spelen nog FoW? En de tournooi scene?? Ene na andere tournooi wordt afgeblazen ik denk dat we ip BF forum veel vocaler moeten worden. V4 is gewoon een flob. Tm Yankee in de verkeerde periode
Niet te veel paniek he, en overdrijven is ook een vak. Er is nu 1 toernooi afgezegd in NL voor zover ik weet, en dat had ook andere redenen. In november zit het toernooi in Utrecht gewoon vol.

V4 is een prima systeem. Het is misschien niet super handig hoe battlefront de releases managed maar het is een flinke verbetering ten opzichte van V3 op nagenoeg elk front.

Als je wil dat V4 succesvol wordt moet je het gewoon gaan spelen. Al het online gezeur over de kaartjes (die echt niks aan het spel veranderen afgezien van dingen toevoegen wat men mist) heeft ook niet echt een goede uitwerking. Wat moeten nieuwe spelers wel niet denken over de hobby.

Roepen dat er een V5 moet komen is loos. V4 kan je prima over meedenken op het BF forum, komenook veel suggesties van de community terecht in LFTF. Dus doe gewoon mee of laat het zitten. Maar laat de community met rust, V4 is nu gewoon het format. En het is here to stay.

Niet persoonlijk op jou van toepassing natuurlijk, maar dit alles in het algemeen

Gerben

Animal
Soldaat

Bericht door Animal » vr nov 10, 2017 8:36 pm

Hum, ja, ik ben al een tijdje niet meer echt bezig geweest. Had niet veel zin om over te stappen op V4 regels, wel het rule boek gehaald. Tja, die kreeg je toch gratis :-)
Maar voor mij is FoW echt wel ff over. Beetje erg jammer, erg veel lol aan gehad.

Ik blijf lekker knutselen aan mijn LW-Duitsers, EW NL-ers en scenery en als ik de kans krijg doe ik nog wel eens een V3 battle.
Mis de toernooien wel een beetje, maar ja, moet er ook lol aan hebben.
Ander excuus is het werk, momenteel kost dat wat teveel vrij tijd :? Tja, je kunt je uurtjes maar 1 x ergens aan besteden.

Overstappen op iets anders zie ik alleen zitten als het op dezelfde mini-schaal is en als er een beetje genoeg mensen zijn. Want het aantal toernooien op max een uurtje rijden is sinds V4 zo ongeveer ingestort.

Wel ik blijf het forum wel weer een beetje in de gaten houden. Want je weet het nooit :-)

Hans213
Sergeant
Contacteer:

Bericht door Hans213 » vr nov 10, 2017 10:13 pm

Animal schreef:
vr nov 10, 2017 8:36 pm
Ik blijf lekker knutselen aan mijn LW-Duitsers, EW NL-ers en scenery en als ik de kans krijg doe ik nog wel eens een V3 battle.
Mis de toernooien wel een beetje, maar ja, moet er ook lol aan hebben.....
Wel ik blijf het forum wel weer een beetje in de gaten houden. Want je weet het nooit :-)
Hi Animal. Misschien weet je dat dat Recce103c aan het einde van het jaar voor vast weer terug is. Ik hoop dat we daarna weer regelmatig van die mooie historische slagen in V3 bij GnS kunnen gaan organiseren. Ik had van Recce103c begrepen dat hij dat echt wel ziet zitten. Lijkt mij ook erg leuk om aan mee te doen. Groet Hans.
Miniature War Press correspondent.

Animal
Soldaat

Bericht door Animal » za nov 11, 2017 12:53 pm

Hans213 schreef:
vr nov 10, 2017 10:13 pm
Animal schreef:
vr nov 10, 2017 8:36 pm
Mis de toernooien wel een beetje, maar ja, moet er ook lol aan hebben.....
Hi Animal. Misschien weet je dat dat Recce103c aan het einde van het jaar voor vast weer terug is. Ik hoop dat we daarna weer regelmatig van die mooie historische slagen in V3 bij GnS kunnen gaan organiseren. Ik had van Recce103c begrepen dat hij dat echt wel ziet zitten. Lijkt mij ook erg leuk om aan mee te doen. Groet Hans.
Ah, oké, dat klinkt goed. Ja, dan doe ik zeker mee.
Reistijd is dan relexad, en een historische slag is eigenlijk ook wel leuker dan een heel toernooi.

Dus laat maar weten via het forum, ik blijf opletten.

recce103c
Majoor

Bericht door recce103c » za nov 11, 2017 6:00 pm

Ah, oké, dat klinkt goed. Ja, dan doe ik zeker mee.
Reistijd is dan relexad, en een historische slag is eigenlijk ook wel leuker dan een heel toernooi.

Dus laat maar weten via het forum, ik blijf opletten.
[/quote]

Gents, beetje afhankelijk wanneer mijn huidige gastheer de miniaturen laat gaan; maar ik neem hand carried de scenario's mee en heb EW Nederlanders en Duitsers LW Yanks en Duitsers (ardennen) en EW/MW KNIL en Japanners in NLD. staan; we kunnen december dus voor de kerst aan de slag met V3 :-) :-) :D :lol:
Recce Forever!

Plaats reactie