De Slag om de Schelde (september/oktober 2018)

De plek om je activiteiten te delen en deelnemers te zoeken
Panzer Ace
Generaal

De Slag om de Schelde (september/oktober 2018)

Bericht door Panzer Ace » wo feb 28, 2018 10:20 am

Slag om de Schelde

gegroet allemaal, eindelijk is er concreet nieuws betreffende het toernooi bij het bevrijdingsmuseum in Nieuwdorp. Dit toernooi zal een team toernooi zijn met als thema, operation Market Garden.
De precieze datum zal nog volgen. Maar jullie kunnen natuurlijk al een team gaan samenstellen en gaan nadenken over legers, maar houdt rekening met september of oktober.

Zoals ik al zei, het zal een team toernooi worden. Je zal met 4 mensen een team vormen, 2 axis spelers en 2 allied legers. Je mag een leger maken uit het Market Garden boek en het Bridge by Bridge boek. Als je een leger wilt spelen uit een ander boek, wat wel heeft gevochten in deze operaties, dan kan je contact met ons opnemen om het te bespreken (FoW.Zeeland@gmail.com).
Er zal gebruikt worden gemaakt van de more mission PDF. Hier te vinden. https://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=5507.
Je mag per ronde je battleplan bepalen, nadat je tegenstander bekend is.
Ieder team heeft ook 1 Team Captain, of 1 Mannschaft Hauptman. Deze is het aanspreekpunt voor de organisatie.

Je leger mag maximaal uit 1625 punten bestaan, er wordt gebruikt gemaakt van “Lessons from the Front” PDF. Hier te vinden: https://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=5560.
Dat is dus inclusief de punten reducties in het tabelletje.
Armylists moeten met de forces of war website gemaakt zijn voor duidelijkheid voor ons en voor je tegenstanders. Zet ook goed op je document of in een bijlage welke teams redundant zijn. (hopelijk zal tegen die tijd forces zijn bijgewerkt, maar mocht dat niet zo zijn, geef dan even aan hoe en wat)

Er is plek voor 4 teams, met 4 spelers per team (2 axis, 2 allies, zoals genoemd). Er zullen 3 rondes gespeeld worden. Ieder team zal een keer tegen ieder team spelen. De teams bepalen zelf wie tegen wie speelt. En dit zal gaan als volgt.
De team-captains zullen eerst een Roll-off doen. De winnaar mag dan eerst kiezen, welke zijde van zijn forces hun tegenstander mogen kiezen. Dit betekent; “team 1” en “team 2” gaan rollen, team 1 rolt het hoogst. Dan mogen zij zeggen wie als eerste een tegenstander kiest. Vervolgens kiezen de spelers van het andere team die nog geen tegenstander hebben tegen wie zij willen spelen, en weer andersom, tot iedereen een tegenstander heeft.

Als het niet helemaal duidelijk is, zorg gewoon dat je een team van 2 axis en 2 allied spelers hebt. En dan zullen wij het op de dag zelf nog wel uitleggen of begeleiden als dat moet.

Opgeven per volledig team. Je hoeft nog niet te bedenken wie allied en wie axis speelt. Als de legerlijstjes maar 2 weken voor het evenement binnen zijn en dat je team klopt in samenstelling.

Opgeven kan per E-mail bij: FoW.zeeland@gmail.com

Voel jullie vrij om in deze topic een team te zoeken als je niet weet met wie je wilt spelen.

P.S.
Je krijgt in ieder geval 1 bonuspunt als je een mooie Team naam bedenkt ;-).
"It is sometimes tougher to fight my superiors than the French."

- Heinz Guderian.

Bosje
Generaal

Re: De Slag om de Schelde (september/oktober 2018)

Bericht door Bosje » wo feb 28, 2018 3:06 pm

Een soort mini-ETC achtig iets?

Panzer Ace
Generaal

Bericht door Panzer Ace » wo feb 28, 2018 4:07 pm

Ja zoiets denk ik. Ik heb daar nooit echt naar gekeken. Maar we wilde graag iets wat anders in team verband doen. Hoogst waarschijnlijk is er ook een Belgisch team. Dus BeNeTC, if you like ;-).

- Heinz Guderian.

recce103c
Generaal

Bericht door recce103c » wo feb 28, 2018 4:49 pm

Leuke opzet! Ik ga Duitsers en Britten ronselen
Recce Forever!

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » do mar 01, 2018 11:49 am

Dat klinkt goed!

Ik weet niet of ik hier een team van vier personen kan samenstellen. Beschouw dit als uitnodiging voor één of twee spelers die zich bij ons aan willen sluiten...
Untutored courage is useless in the face of educated bullets. Mijn BLOG: https://toysoldiersofftowar.blogspot.nl/?m=1

Breyd
Soldaat

Bericht door Breyd » do mar 01, 2018 12:48 pm

Boreas schreef:
do mar 01, 2018 11:49 am
Dat klinkt goed!

Ik weet niet of ik hier een team van vier personen kan samenstellen. Beschouw dit als uitnodiging voor één of twee spelers die zich bij ons aan willen sluiten...
ik heb nog wel para's als je een extra allied speler nodig hebt

Bosje
Generaal

Bericht door Bosje » do mar 01, 2018 3:23 pm

Wanneer verwachten jullie de precieze datum te weten?

Panzer Ace
Generaal

Bericht door Panzer Ace » do mar 01, 2018 3:24 pm

17 maart hebben we een afspraak met de museum eigenaar. Dan weten we vrijwel alle details.

- Heinz Guderian.

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » do mar 01, 2018 3:42 pm

Panzer Ace schreef:
do mar 01, 2018 3:24 pm
17 maart hebben we een afspraak met de museum eigenaar. Dan weten we vrijwel alle details.
Klinkt goed...

Dan wil ik ons voorlopig inschrijven (FBI-Akrimpen-Jaapio en Boreas)... We gaan ons nog buigen over een pakkende teamnaam :D
Untutored courage is useless in the face of educated bullets. Mijn BLOG: https://toysoldiersofftowar.blogspot.nl/?m=1

Panzer Ace
Generaal

Bericht door Panzer Ace » do mar 01, 2018 3:47 pm

Check. Dat is dan alvast "team 1"

- Heinz Guderian.

Plaats reactie