combat attachments in V3

Voor zij die V3 willen blijven spelen mogen hun vragen stellen in dit forum. Maar ook legerlijsten of activiteiten organiseren voor V3 horen hier thuis
Plaats reactie
Vinpiedev
Soldaat

combat attachments in V3

Bericht door Vinpiedev » di jan 23, 2018 7:59 am

Na lange tijd geen FoW gespeeld te hebben (vanwege V4) ga ik binnenkort weer eens lekker V3 spelen. Ik heb daar weer ècht zin in.

Ik moet echter een beroep doen op degenen onder jullie met fabuleuze regelkennis (van V3). Het staat mij bij dat weapons-platoons combat attachments mogen maken aan combat platoons. Echter, ik kan in V3 alleen maar vinden dat dat mag wanneer in de Intelligence Briefings staat dat dat mag (pag 260). Zo staat bijvoorbeeld in Overlord nergens dat Britse para weapons pelotons combat attachments mogen maken.

Ik vraag mij af of ik mij dat herinner uit V2, danwel dat het toch ergens staat in V3, maar ik het gewoonweg niet kan vinden.

Graag jullie commentaar hierop en in het bijzonder: mag het nu wel of niet?

Vinpiedev

Borsis
Maarschalk

Re: combat attachments in V3

Bericht door Borsis » di jan 23, 2018 10:51 am

Zover ik weet mag het alleen als het staat in het armybook.
Je moet over voldoende fantasie beschikken om de waarheid aan te kunnen.

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » di jan 23, 2018 12:34 pm

Dat mag inderdaad alleen als het bij de desbetreffende lijst vermeld wordt. Het staat vaak bij de unit-entry in het armybook.

Bijvoorbeeld...
Afbeelding

Ik zou graag teruggaan naar V3... V4 heeft zijn goede kanten, maar ik mis de complexiteit en inhoud van V3.
Untutored courage is useless in the face of educated bullets. Mijn BLOG: https://toysoldiersofftowar.blogspot.nl/?m=1

Borsis
Maarschalk

Bericht door Borsis » di jan 23, 2018 1:07 pm

Boreas schreef:
di jan 23, 2018 12:34 pm
Ik zou graag teruggaan naar V3... V4 heeft zijn goede kanten, maar ik mis de complexiteit en inhoud van V3.
Ik zou zeggen organiseer iets er zijn vast mensen die V3 willen spelen. :D
Je moet over voldoende fantasie beschikken om de waarheid aan te kunnen.

Vinpiedev
Soldaat

Bericht door Vinpiedev » di jan 23, 2018 1:09 pm

Boreas schreef:
Dat mag inderdaad alleen als het bij de desbetreffende lijst vermeld wordt. Het staat vaak bij de unit-entry in het armybook.
Bijvoorbeeld...
Afbeelding
Dat meende ik ook zo gelezen het hebben. Ik vermoed dat mijn generieke gedachte nog uit V2 stamt. Ik zal Overlord er nog eens op napluizen.
Boreas schreef:
Join the club! Ik zag onlangs op Facebook een FoW V3 pagina, maar die lijkt verwijderd te zijn.

kaleith
Sergeant

Bericht door kaleith » di jan 23, 2018 9:17 pm

De enige uitzondering op bovenstaande is de HQ support wapens- deze worden naar keuze of attached aan core platoons of een aparte unit met de 2iC als platoon command.

Bosje
Majoor

Bericht door Bosje » di jan 23, 2018 10:44 pm

kaleith schreef:
di jan 23, 2018 9:17 pm
De enige uitzondering op bovenstaande is de HQ support wapens- deze worden naar keuze of attached aan core platoons of een aparte unit met de 2iC als platoon command.
Afhankelijk van wat voor soort team het is. Infantry MOET attached worden, Guns MOGEN attached worden en Tanks MOETEN bij de 2iC blijven

Plaats reactie