Panzer Lehr steht fest!

De plek om al je creative uitingen te delen
Plaats reactie
Mare
Luitenant

Panzer Lehr steht fest!

Bericht door Mare » wo sep 27, 2017 12:22 pm

Soms ben ik nogal traag van begrip. Ik wilde mijn Grenadierkompanie gebaseerd op 'Der Untergang' verkopen omdat ik uiteindelijk niet hield van het zwakke contrast grijs op grijs (uniformen op kapotte huizen). Ik kreeg ze echter niet de deur uit. En ondertussen wilde ik evenzeer een Panzer Lehr Kompanie opbouwen met beter contrast. Dus na een tijdje begreep ik... dat ik bijna al mijn infanterie reeds had!

Ik wil de Panzer Lehr divisie volgen van Normandië tot de 'last stand' in het Ruhrgebied. Daarbij ga ik natuurlijk wat abstracties maken. Ik schilder zomer, dus geen wintercamo in de Ardennen of ruïnes in Keulen of zo. Ook hoef ik niet van elke infanterie drie, vier verschillende soorten (MG / MG-Panzerfaust / Assault Rifle-Panzerfaust,..), daar ben ik noch kapitaalkrachtig noch masochistisch genoeg voor.

Dit is het allereerste doel: de infanterie, vier halftracks & 2 SPAA wapens die ik al heb plus wat ik me bij koop op Crisis. Later kan ik daar dus tanks aan toevoegen.

Afbeelding

Hier het niveau van het schilderwerk dat ik wil proberen evenaren, deze halftracks uit mijn Bolt Action legertje dienen ook in mijn FOW legertje en zullen dus het gezelschap krijgen van 16 nieuwe...

Afbeelding

Mare
Luitenant

Re: Panzer Lehr steht fest!

Bericht door Mare » za sep 30, 2017 10:25 am

Heb mijn eerste peloton grenadiers aangepakt. Het doel was en is: groter contrast! Dat lukt zo wel. Misschien maakte ik ze andermaal net iets te donker wel. Wat denken jullie?

Afbeelding

Borsis
Maarschalk

Bericht door Borsis » za sep 30, 2017 1:19 pm

dat is wel een mooi verbetering moet ik zeggen.
Je moet over voldoende fantasie beschikken om de waarheid aan te kunnen.

Mare
Luitenant

Bericht door Mare » wo okt 04, 2017 2:54 pm

Flink doorgeschilderd, heb nu een basis Grenadierkompanie klaar: twee platoons en de HQ.

Met bloemetjes! Ik wou eerst klaprozen maar helaas waren de rode op in de winkel, dus tja...

Afbeelding

Ik ben teruggegaan naar wat ik ooit deed voor mijn US para's, nl kleurencodering op de achterkant van de base. Rood voor HQ, wit voor de combat platoons, bij deze ook gekleurde lettercombo's voor de kleur van het platoon en het nummer van de halftrack. Om hopelijk af te geraken van de hoofdpijn die de beheersing van mijn armored rifles me biedt (wie zit in welke wagen etc.)

Ik heb geen geduld voor die Duitse wanorde Rifle/MG, MG, MG/Panzerfaust, Assault Rifle/Panzerfaust etc etc etc, dus ik noemde mijn basis squads gewoon 'feuergruppe'. Deze zijn de Open Fire Rifle/MG squads en ik gebruik ze als MG squads, dus tja.

Afbeelding

recce103c
Majoor

Bericht door recce103c » zo okt 08, 2017 4:29 pm

Top effect, maak ze niet te donker met washes he!?
Recce Forever!

Mare
Luitenant

Bericht door Mare » zo okt 08, 2017 10:11 pm

Ik doe mijn best. Ze krijgen een zwarte wash van 50% nuln oil en 50% water nu.

Mare
Luitenant

Bericht door Mare » za nov 04, 2017 5:23 pm

Hier twee actiefoto's van mijn legertje!

Afbeelding

Afbeelding

Boreas
Majoor

Bericht door Boreas » vr nov 17, 2017 10:38 pm

Dat ziet er goed uit! Goed idee om zo de Panzer Lehr te volgen.

Dat 15mm Bolt Action is ook iets wat hoog op mijn lijstje staat... Echter, het is een probleem om lokaal tegenstanders te vinden...
Untutored courage is useless in the face of educated bullets.

Mare
Luitenant

Bericht door Mare » za nov 18, 2017 12:37 am

Wat krijgen we nu! Boreas is terug! :D

Hoop dat je blijft!

Plaats reactie