Desert Rats

De plek om al je creative uitingen te delen
Plaats reactie
HerrFlick
Soldaat

Desert Rats

Bericht door HerrFlick » zo apr 09, 2017 3:14 am

Ten tijde van versie 3 dacht ik dat ik vrijwel zeker nooit zou beginnen aan een woestijn tafel en dito legers. Toen versie 4 kwam en startte met desert midwar. Toen ging ik toch maar overstag. Mede doordat Najewitz www.najewitz-modellbau.de woestijnhuisjes in 15 mm uitbracht (na enig aandringen van mijn kant). Toen het uitkwam heb ik gelijk maar de beide starterdozen Rommels Afrikakorps en Monty's Desert Rats en de El Alamein doos aangeschaft. Wetende dat ik uiteindelijk beide legers wel wil spelen en bouwen.
Ik ben, na enige terughoudendheid, nu helemaal om met de plastic infantry die Battlefront heeft uitgebracht. Jammer genoeg is het voor hen financieel niet haalbaar alle nieuwe releases in plastic uit te brengen. De DAK infantry is bijvoorbeeld in metaal. Maar daarover meer in de Deutches Afrika Korps thread.
Ik ben begonnen met de Grant en daarna enkele Crusaders. Allereerst moest ik bepalen welke base kleur ik zou gebruiken. Dat werd Vallejo Desert Tan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Project tanks gestart, laten we verder gaan met wat artillerie!

Afbeelding

En infantry. IJverig begonnen om de helmen te veranderen, zie ik later dat dit niet persé hoeft. Ze hadden toen ook gaas over hun helm.

Afbeelding
Afbeelding

Om geen misverstanden te krijgen over de unit leader van de artillerie (voor de niet-ingewijden van versie 4, de command en staff teams zijn verdwenen bij gun-units), heb ik een officer van de plastic rifle company geschilderd. En een paar rifles. Het is ondoenlijk om ze korte broeken te geven, maar wie zegt dat er geen desert rats waren met meer bedekkende kleding? ;) Dat geschuur van zand op je blote knieën is ook niet alles.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Begin van de base.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op weathering powder na, eerste 25 pounder klaar!
Afbeelding

Boreas
Luitenant

Re: Desert Rats

Bericht door Boreas » zo apr 09, 2017 8:59 am

Ook dit ziet er goed uit! Vooral het camouflageschema van je Tanks... Dat zou ook mijn keus zijn, die vlakken zijn mooi...

De 25 Pounder zier er gewoon erg goed uit...
Untutored courage is useless in the face of educated bullets.

FOWPeter
Luitenant

Bericht door FOWPeter » ma apr 10, 2017 12:57 pm

Herr Flick,
Ziet er goed uit.
En ja, ze droegen genoeg bedekkende kleding: meestal in oktober/november werden de winterjassen uitgereikt tot ca. maart, want dan kan het er echt koud zijn: de winters van '41 en '42 waren frisjes, zullen we zeggen. De rest van het jaar is het vooral vlak voor de ochtend nog pokken koud aanvoelen. Dat kan een duidelijke gevoelskwestie zijn, maar als het overdag 40+ is, dan voelt 20 graden best koud aan ;). Leef je uit met truien, battle dress blouses, college sjaals, cap comforters, etc en alles liefst mengen: it's the 8th army style.

Nota bene, mocht je het niet weten, maar je bent het 1st Royal Tank Regiment aan het bouwen voor 2nd El Alamein:
1st Royal Tank Regiment = 40-on-Red (red as part of the Senior Brigade, 40 for Senior Regiment)
Regimental HQ = Red Diamonds on turrets
'A' Squadron = Red Triangles on turrets ,
'B' Squadron = Red Squares on turrets,
'C' Squadron = Red Circles on turrets
A Squadron met Crusaders en B en C Squadron met een mix van Grant en Sherman (Regimentsgeschiedenis), dus je kunt (zodra ze uitkomen) de plastic Sherman IIs meteen inzetten :D Alhoewel Niehorster zegt dat ze 19 Stuarts hadden en geen Crusaders. Dus afhankelijk van je bron, kun je alle kanten uit.

Stassen
Soldaat

Bericht door Stassen » ma apr 10, 2017 4:43 pm

Ziet er erg mooi uit.

Grt Marc

Hans213
Sergeant
Contacteer:

Bericht door Hans213 » ma apr 10, 2017 6:53 pm

Prachtig!

P.S.
En weet je wat ook zo mooi is ...
Jawel, dat de foto's meeschalen met de beschikbare breedte van het scherm (of schermpje zoals bij mijn smartphone).
Miniature War Press correspondent.

FBI
Soldaat

Bericht door FBI » wo apr 19, 2017 6:22 pm

Mooi! Extra stowage en het extra open klepje van je Lee`s is mooi.
"Wil er iemand nog rugdekking?" -Ome Cor.

HerrFlick
Soldaat

Bericht door HerrFlick » di apr 25, 2017 2:24 am

Bedankt voor de complimenten en FOWPeter dank voor je uiteenzetting! Interessant. :D

FOWPeter
Luitenant

Bericht door FOWPeter » vr apr 28, 2017 10:25 am

:D Soms draaf ik een beetje door.

recce103c
Kapitein

Bericht door recce103c » wo mei 10, 2017 5:29 pm

Herr Flick - Grote Klasse!!!!

Je weet het waarschijnlijk wel maar de Artillerie (AT, AA en Veld) hadden geen eenheidstekens op de Guns, alleen op de trekkers
Recce Forever!

HerrFlick
Soldaat

Bericht door HerrFlick » ma mei 22, 2017 1:46 am

recce103c schreef:
wo mei 10, 2017 5:29 pm
Herr Flick - Grote Klasse!!!!

Je weet het waarschijnlijk wel maar de Artillerie (AT, AA en Veld) hadden geen eenheidstekens op de Guns, alleen op de trekkers
Nee wist ik niet! Dank voor de tip.

Plaats reactie