Pz4 J conversions

De plek om al je creative uitingen te delen
Plaats reactie
kaleith
Sergeant

Pz4 J conversions

Bericht door kaleith » di okt 31, 2017 10:04 am

Gezien ik de MW Pz4 doos gewonnen had en ik ze in late war wil gebruiken, ben ik aan de slag geslagen om de turret schurzen en "bedsprings" schurzen erop te converten. Met een placemat en een plastic hor-gaas rol, plus een hoop gekloot met superlijm is de eerste dan nu af.

"Hans, pak de 204 we moeten vertrekken"

"Maar Lars, daar hebben we eergister Leutnant Thorsten met een tuinslang uit moeten spoelen! Er zit een dik gat aan de zijkant!"

"We hebben niet meer tanks over, en hij rijdt en schiet, plus we hebben de schurzen vervangen. Draai het gat maar weg van de vijand.""

Afbeelding

recce103c
Majoor

Re: Pz4 J conversions

Bericht door recce103c » di okt 31, 2017 10:57 am

Wow een hele klus! Heeft ie een L46 of L48 loop?
Recce Forever!

kaleith
Sergeant

Bericht door kaleith » di okt 31, 2017 1:09 pm

7,5 cm KWK40 volgends battlefront. Gezien ik een aantal templates gemaakt heb, is het snijden hiervan binnen 5 minuten klaar per tank. Het lijmen duurt wat langer, gezien de placemat alleen superlijm pakt en mijn superlijm accelerant heeft en dus heel snel je vingers aan de Schurzen probeert te lijmen. Maar heb hier in totaal denk ik 45 mins over gedaan inclusief het maken van de templates voor de volgende tanks zodat die sneller gaan.

FOWPeter
Kapitein

Bericht door FOWPeter » di okt 31, 2017 9:13 pm

Je steekt er veel werk in:maar het heeft potentie. Ben benieuwd hoe het er geverfd en al uit gaat zien.

kaleith
Sergeant

Bericht door kaleith » wo nov 15, 2017 9:32 pm

Afbeelding

De rest van de Pz 4's, aan de andere kant zijn er nog wat onsymmetrische schurzen setups.

Boreas
Majoor

Bericht door Boreas » ma nov 20, 2017 10:23 pm

Ik bewonder je conversions én je doorzettingsvermogen:) zelf vind ik het op deze schaal eigenlijk veel te lastig... Ik ben heel benieuwd hoe dat er geschilderd uitziet.
Untutored courage is useless in the face of educated bullets.

kaleith
Sergeant

Bericht door kaleith » do nov 23, 2017 7:47 pm

Wie vraagt, krijgt antwoord, bij deze 85% van het leger wat ik zondag ingezet heb ( de nebelwerfers waren niet tijdig geleverd dus staan er niet bij)

Afbeelding

Het hele legertje op afstand- 3 Panthers, 2 StuG's, 1 StuH, 5 Pz 4 waarvan 1 HQ, een volle unit aufklärungs met n extra halftrackje plus tank hunter team (minus de 3 nebels)

Afbeelding

Close up van de Pz4's en StuG platoon. Heb in de trein naar het toernooi een aantal transfers nog moeten doen omdat ik er een aantal helemaal vergeten was :roll: Ben voor voornamelijk Corn Chip en Ambush gegaan, met een aantal modellen nog duidelijk in de rode primer.

Afbeelding

Detailfoto van de Panthers. Panzer Kanone panther is toch echt een mooi model. Hier ook weer voornamelijk Ambush en Corn Chip.

Afbeelding

Detailfoto van de infanterie- hier was ik nog niet tevreden mee, te weinig contrast. Ga nog wat meer kleuren toevoegen aan de base en de camo wat meer kleur geven (wss splittercamo), plus gewoon wat extra kleur in het algemeen. Dit was voornamelijk omdat ze enigzins af moesten zijn voor het toernooi. Plus, mijn camera is niet fantastisch en ik had een betere achtergrond kunnen pakken. Als ze af zijn zal ik het leger eens in een witte fotostudio zetten en met een goeie camera fotograferen.

Boreas
Majoor

Bericht door Boreas » do nov 23, 2017 10:36 pm

Dat ziet er serieus goed uit! Een mooie Company om naar te kijken, er gebeurt genoeg.
De camouflage op de Tanks werkt echt goed. De Panzer IV's zijn goed gelukt, nogmaals, interessant om naar te kijken...

En even vanuit een game-standpunt, hoe werkte de Company? Dit ziet er namelijk uit alsof ik het ook zou kunnen inzetten :D
Untutored courage is useless in the face of educated bullets.

Mare
Luitenant

Bericht door Mare » vr nov 24, 2017 1:58 pm

Kijk, de Duitsers hebben alle rommel die ze nog in de garage hadden aan elkaar gelast en naar buiten gerold! :D

kaleith
Sergeant

Bericht door kaleith » za nov 25, 2017 6:17 pm

De lijst was opzich prima, ik maakte alleen in twee games flinke speelfouten. En in de derde game kwam ik tegenover sherman+firefly spam op een zo goed als helemaal open bord. De spearhead van de Aufklärung gaf me in de eerste game gewoon dat 2/3 van mn army al zo goed als op de objective stond en ik al claimde, maar ik maakte uiteindelijk een stomme fout en liet een gat open zodat hij binnen 4" van de objective kon komen en het een draw was ipv een dikke win. De tweede game kon ik niet zoveel raken van de cavalry recon, maar had ik ipv mijn aufklärung in reserve een van mijn unit tanks moeten doen. Omdat ik dit niet deed hielden de bazookas op de objective het, de Pz4 unit heeft een hoop cross checks gefaald en werdt platgeschoten door hellcats, en de infanterie werd doorzeefd met .50 cal MG's die prima door halftracks heenkomen.

Naast het feit dat ik ook het idee had dat ik maar geen cross checks kon rollen (op 2tjes met Wide Tracks zoveel 1en gegooid).

Maarja, lijstje was :

2. Pz (CV) Stratagem: attack

HQ Pz4
4 Pz4
3 plt Aufklärung, +1 halftrack +1 tank hunter team
3 Panthers
2 StuG 1 StuH
3 Nebelwerfers

Plaats reactie