Deutsches Afrika Korps

De plek om al je creative uitingen te delen
Plaats reactie
HerrFlick
Soldaat

Deutsches Afrika Korps

Bericht door HerrFlick » zo apr 09, 2017 3:51 am

Zoals ik schrijf in mijn Desert Rats thread ben ik van de plastic soldiers gaan houden die Battlefront heeft uitgebracht. De details van de rifles, gezichten en handen zijn super. Bij de metalen modellen is dit helaas vaak veel minder uitgesproken. Voordeel van de laatste is wel dat er veel meer modellen zijn, meer poses en meer variatie. Maar gaandeweg kom ik er achter dat de plastic modellen wel, met enige vrijheid en wat conversie, prima te gebruiken zijn voor meer dan alleen maar late war.
Een week geleden heb ik iets gedaan wat ik niet eerder voor mogelijk hield. Ik heb modellen gekocht van Plastic Soldier Company! Ik vond het altijd maar het goedkopere broertje van Battlefront, al zat dat deels tussen mijn oren. Met de voertuigen is niets mis, ik vond alleen de figuren meh. Gelukkig zitten ze, net als bij BF, niet stil en worden ze beter!
Ik ben begonnen met het maken van Afrika Korps grenadiers van de plastic panzer grenadiers set, omdat ik de metalen modellen van Afrika niet zo mooi vind. Later dacht ik, ze hadden nog geen MG42's in Afrika (want Battlefront heeft in zijn Afrika korps het alleen maar over MG34's.). Echter las ik op Wikipedia dat ze wel zeker MG42's gebruikten! Ik had namelijk besloten om de vernieuwde early war grenadiers van PSC te kopen. Nu kwam ik er achter dat ze kwa schaal perfect matchen, dus meer variatie. Laatste struikelblok, de panzerbüchse. Battlefront heeft enkele dagen geleden deze uitgebracht als special order. Gelukkig heeft ook nu PSC weer een alternatief, in de Alte halftrack set sdkfz 251, zit een panzerbüchse, mét onderstel. Ik moet nog even kijken welke plastic grenadiers daarbij gebruikt kan worden maar dat moet wel lukken.
Nu, na dit introotje de plaatjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Begonnen met een Zvezda Panzer IV als wreck.

Afbeelding
Afbeelding

Rommel! (was niet vooraf bedoeld, maar toen deze officier af was vond ik het sprekend!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De vernieuwde early war grenadiers van Plastic Soldier Company
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Boreas
Luitenant

Re: Deutsches Afrika Korps

Bericht door Boreas » zo apr 09, 2017 8:48 am

Dat ziet er veelbelovend uit, mooi schilderwerk!

Ik ben al geruime tijd erg tevreden met de spullen van PSC, en inderdaad, ze worden steeds beter...

Mocht je voor de plastic Panzerbüsche willen gaan, ik heb er een flink aantal over omdat ik de Halftracks wel gebruik, maar die upgrade maar zelden. Laat het maar weten, dan stuur ik er graag een aantal jouw kant op...
Untutored courage is useless in the face of educated bullets.

FBI
Soldaat

Bericht door FBI » wo apr 19, 2017 6:17 pm

Das een mooi project. Vooral Rommel is erg geslaagd. Doet me een beetje denken aan Usarkar Creed van Games Workshop.
"Wil er iemand nog rugdekking?" -Ome Cor.

HerrFlick
Soldaat

Bericht door HerrFlick » di apr 25, 2017 2:28 am

Gestraft voor inactiviteit op het forum :lol: Ik heb net bij de Gamesnstuff een doos 'Alte halftrack' besteld en geleverd gekregen. Maar ik maak graag gebruik van je aanbod voor je panzerbüchse Boreas! Je kan me vinden op Facebook (Raphaël Oudsen) dan wisselen we even gegevens uit voor verzendkosten en adres. Dank voor je aanbod!

recce103c
Kapitein

Bericht door recce103c » wo mei 10, 2017 5:38 pm

Ook weer toppertjes; Ik zou bijna Noord Afrika willen gaan doen ;) jammer van de beperkte V4 lijsten
Recce Forever!

HerrFlick
Soldaat

Bericht door HerrFlick » do mei 11, 2017 4:09 am

Gewoon doen, MW Afrika! Wellicht komt er nog meer variatie later in het jaar. Ik verwacht in elk geval nog Amerikanen en Italianen in de woestijn.

recce103c
Kapitein

Bericht door recce103c » wo mei 24, 2017 11:51 am

HerrFlick schreef:
do mei 11, 2017 4:09 am
Gewoon doen, MW Afrika! Wellicht komt er nog meer variatie later in het jaar. Ik verwacht in elk geval nog Amerikanen en Italianen in de woestijn.
Ja, ik heb mn Pz III lijst al klaar en voldoende "MW capable" Amerikanen, maar als ik jouw Infantry zie, dan duizelt het me 😉😥
Recce Forever!

HerrFlick
Soldaat

Bericht door HerrFlick » wo jun 14, 2017 2:36 pm

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HerrFlick
Soldaat

Bericht door HerrFlick » wo jun 14, 2017 2:39 pm

Eerste DAK platoon zo goed als klaar. Mix geworden van Plastic Soldier company voor de special weapons en grenadiers van Battlefront. De vernieuwde versie van de early war grenadiers van PSC zijn top. De oudere versies minder maar daar kon ik de 2,8cm AT gun vandaan halen. Omslachtig en duurder dan de set van BF maar als ik mooiere modellen in plastic kan krijgen ga ik daarvoor.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kaasboer2.0
Sergeant

Bericht door Kaasboer2.0 » wo jun 14, 2017 2:53 pm

Ziet er strak uit allemaal! 8-)

Plaats reactie