Columna Durruti, 1936

De plek om al je creative uitingen te delen
Mare
Sergeant

Columna Durruti, 1936

Bericht door Mare » di jul 04, 2017 2:05 pm

Helaas zijn al mijn creatieve uitspattingen mbt mijn Spaanse anarchistische militie niet langer aanwezig op dit forum. Ik ga het niet allemaal weer uploaden maar ik ga er wel mee verder.

Hier gaf ik wat extra liefde aan een 4Ground ruïne om deze één te maken met mijn Spanjaarden en het begin van één van de vele verlaten dorpjes in Aragon, Spanje. Erg mooi, vind ik! Dat vraagt om méér!

En dan is het nu weer wachten op grfffggrrrrrrr Battlefront's versie 4 conversie van de legerlijst in kwestie...

Afbeelding

Afbeelding

Edzard
Sergeant

Re: Columna Durruti, 1936

Bericht door Edzard » di jul 04, 2017 2:56 pm

Wauw, wat een tof gebouw!

Leuk om te zien dat je verder gaat met je blog! Misschien dat je nog een overzichtsfoto kunt plaatsen?

Mare
Sergeant

Bericht door Mare » di jul 04, 2017 3:49 pm

Edzard schreef:
di jul 04, 2017 2:56 pm
Wauw, wat een tof gebouw!

Leuk om te zien dat je verder gaat met je blog! Misschien dat je nog een overzichtsfoto kunt plaatsen?
Wel, dat zou ik kunnen maar het is me teveel gedoe. Het overzicht is te vinden op: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 628&type=1

Het dorpje dat ik voor ogen heb lijkt wat op dit, mijn geliefde Ruesta in Aragon waar ik was in 2004. Ik merk nu dat de dorpen in kwestie meer bruinig / gelig zijn, maar ik ga dus voor meer grijzig. Shit happens.

Afbeelding

Mare
Sergeant

Bericht door Mare » do jul 06, 2017 8:05 pm

De verwoeste abdij, mijn verdienste na een gewonnen Flames of War tornooi, is zeker niet lelijk (het komt zoals onderaan geschilderd uit de doos), maar ik ben blij met het resultaat van mijn eigen 'pimping' bovenaan!

Afbeelding

Mare
Sergeant

Bericht door Mare » ma jul 17, 2017 12:28 pm

OK hier ben ik weer! Ik begin met een klein intermezzo: twee foto's van mijn recente veldslag (en eerste overwinning!) van mijn CNT-FAI militie tegen Tim's (BogusAzrael op dit forum) voorbije donderdag. Heb niet veel foto's genomen dus alleen twee van de begin opstelling.

Afbeelding

Afbeelding

En dan een uiterst unieke eenheid! Aangezien mijn Spaanse anarchisten toch in Oekraïne vechten vond ik inspiratie om er een eenheid cavalerie aan toe te voegen van 20 jaar eerder! Namelijk een eenheid van Nestor Makhno's 'Anarchist Black Army' (https://nl.wikipedia.org/wiki/Revolutio ... ra%C3%AFne), nog een ferme anecdote in de geschiedenis, afkomstig niet ver van waar Poetin vandaag zijn jongetjes tegen Oekraïne laat vechten... Verraden door Trotski, net als de Spanjaarden door Stalin, sure, er is een rode draad!

Afbeelding

Afbeelding

De enige (historische?) kleurenfoto die ik vond, waarop ik mijn eenheid baseerde:

Afbeelding

En de vlag die ik printte (wél historisch!), in het Russisch: "Dood aan allen die in de weg staan van de vrijheid van de werkmens!"

Afbeelding

Lekker duidelijk zo. In ieder geval, anarchronisme of niet: een rule of cool winnaar!

Mare
Sergeant

Bericht door Mare » ma jul 17, 2017 2:18 pm

En een extraatje, een poging om mijn 'Columna Durruti' op een ietwat 'correcte' manier van EW naar MW te trekken.

Dus, volgens mijn verhaaltje wonnen de Republikeinen de Spaanse Revolutie maar werd ondertussen die revolutie wel geheel door de Stalinisten verraden. Om van de anarchisten en andere 'ongewensten' af te zijn, stuurde men hen als expeditieleger naar de Sovjetunie om de Duitsers te stoppen.

In EW heb ik een standaard motostrelkovy, in MW komt daar dus nog volstrekt anachronistische Makhnovistische cavalerie bij. Laat ons zeggen dat de anarchisten erin slaagden om voorbij de Krim in samenspel met de Sovjets de Duitsers af te remmen. In het stroomgebied van de Don wakkerden ze de verhalen van diegenen aan die twintig jaar eerder tegen de Witten en later de Roden hadden gevochten onder Nestor Makhno. Bevrijde dorpen plaatsten vaders en zonen weer op paarden en haalden de vlaggen van hun vergane glorie weer boven.

Maar dat was buiten de plannen van Vadertje Stalin gerekend! Toen het Rode Leger werd teruggeworpen door de Duitsers was alle hulp welkom, ook die van 'ideologisch onzuiveren' zoals de CNT-FAI of de kinderen van Nestor Makhno. Maar nu, twee jaar in de oorlog, zijn alle gelegenheden goed om hun successen uit te buiten over hun lijken heen. 'Breakthrough tanks' zoals de KV-1 met Sovjet tank riders steunen de anarchistische opmars, en om hen een duwtje in de rug te geven staan achteraan de linie 'politiek zuivere' kommissars met machinegeweren klaar om al wie het waagt zich van de beloofde slachting terug te trekken neer te maaien...

Het zijn duidelijk de laatste dagen voor diegenen die zo ongelukkig waren om naar de Sovjetunie te zijn verscheept...

Een 'rule of cool' leger, dat was het al, benieuwd of het ook iets kan op het slagveld!

Afbeelding

recce103c
Kapitein

Bericht door recce103c » zo jul 23, 2017 3:03 pm

Imposant, de hoeveelheid historische research die he gebt gedaan. En natuurlijk de flamboyante collectie die je maakt!! Mogelijk ook tijd voor een upgrade van (een deel) , vanwege gevechtservaring??
Recce Forever!

Mare
Sergeant

Bericht door Mare » zo jul 23, 2017 3:36 pm

recce103c schreef:
zo jul 23, 2017 3:03 pm
Imposant, de hoeveelheid historische research die he gebt gedaan. En natuurlijk de flamboyante collectie die je maakt!! Mogelijk ook tijd voor een upgrade van (een deel) , vanwege gevechtservaring??
Dank je! Wel, de periode is één van mijn allergrootste inspiratiegebieden. Ik heb er dus inderdaad heel wat onderzoek naar gedaan. Wat een nobele poging tot vrijheid! Al zijn mensen mensen en was er dus ook een hoop naïviteit en verraad enzo. Bijvoorbeeld, de anarchisten hadden in de zomer van 1936 zowat de hele overheid in handen maar deden er vervolgens weinig mee, waarna de macht zich kon consolideren buiten hun controle. Zo lieten ze uit om de goudvoorraad van het land over te nemen om in het buitenland wapens te kopen. Vervolgens ging de regering dus leuren bij de Sovjets met dat goud. Stel je voor dat ze eerder een deal hadden kunnen sluiten met de Fransen! Dan zouden de Stalinisten de revolutie niet hebben verraden vervolgens en had alles anders gelopen.

Dus, eerst weigerde men de overheid over te nemen en te ontmantelen volgens anarchistische principes, vervolgens werden de 3000 stalinisten er veel meer en gingen die allianties aan met eerder rechtse republikeinen, en dan waren er een paar sufkutten in de anarchistische top die zich lieten verleiden tot een ministerpost. Eerst weiger je alles en dan ben je dankbaar voor een troostprijs. En vervolgens word je verraden en kapot gemaakt, natuurlijk... :?

recce103c
Kapitein

Bericht door recce103c » ma jul 24, 2017 9:50 am

Mare macht corrupteert!! Ook hier weer. Voor mij bijzonder interessant hoe de Sovjets dit als een proeftuin hebben gebruikt om Stalins "communisme" te exporteren ( en de greep van komissarissen op actieve Sovjet eenheden en internationale brifades te krijgen)

Lost opportunities!!
Recce Forever!

Mare
Sergeant

Bericht door Mare » ma jul 24, 2017 6:55 pm

recce103c schreef:
ma jul 24, 2017 9:50 am
Mare macht corrupteert!! Ook hier weer. Voor mij bijzonder interessant hoe de Sovjets dit als een proeftuin hebben gebruikt om Stalins "communisme" te exporteren ( en de greep van komissarissen op actieve Sovjet eenheden en internationale brifades te krijgen)

Lost opportunities!!
Macht corrumpeert ja. Voor mij reden genoeg om te streven naar een radicale decentralisatie van die macht, met name van grote machtsblokken of individuen boven allen verheven tot groepen die hun eigen boontjes doppen. Maar goed, nu zijn we met politiek bezig en niet met miniatuurtjes...

Plaats reactie