Toy Soldiers off to War...

De plek om al je creative uitingen te delen
Boreas
Generaal
Contacteer:

Re: Toy Soldiers off to War...

Bericht door Boreas » vr dec 22, 2017 8:53 am

Mare schreef:
vr dec 22, 2017 12:04 am
Boreas schreef:
do dec 21, 2017 11:08 pm
Nu deze modellen binnen zijn, ben ik aardig op koers om de Companies voor de komende twee toernooien op tijd af te hebben...
Is dat voor jou ook de eerste keer dat je met Duitsers naar een tornooi gaat? Ik ook voor het eerst, in februari!
Voor Late War wel. Ik ben één keer eerder naar een early War toernooi geweest met een Leichte Panzerkompanie. Het zal wel even wennen zijn vergeleken bij de overvloed aan materiaal beschikbaar voor de Confident Trained Amerikanen waar ik aan gewend ben.

Welk toernooi ga je heen? Ik ga binnenkort naar Arnhem voor de Golden Grenade en begin februari is er bij ons in Papendrecht een toernooi.
Untutored courage is useless in the face of educated bullets. Mijn BLOG: https://toysoldiersofftowar.blogspot.nl/?m=1

Fennek
Sergeant

Bericht door Fennek » vr dec 22, 2017 9:24 am

Die IV/70 en je AA zien er geweldig uit. Ik heb je een PM gestuurd.

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » vr dec 22, 2017 1:55 pm

Fennek schreef:
vr dec 22, 2017 9:24 am
Die IV/70 en je AA zien er geweldig uit. Ik heb je een PM gestuurd.
Thanks! Je hebt inmiddels een antwoord :D

Een deel van dat antwoord zal ik ook hier posten, omdat het wellicht interessant is voor meerdere mensen...

3D-geprinte modellen zijn inderdaad super strak. Ik.heb zelf de beschikking over een goede 3D-printer (een Ultimaker 2+), helaas is die niet heel geschikt om modellen mee te printen (niet in deze schaal), maar wel voor scenery (daarover later meer).

De modellen die ik heb laten printen (onder andere de SdKfz. 247A en B, de Luchs, Jagdpanzer, Ostwind en Wirbelwind), komen allemaal bij Shapeways vandaan, een website waar designers hun ontwerpen te koop aanbieden en die je vervolgens kunt laten printen. De koepels voor de Ostwind en Wirbelwind heb ik laten ontwerpen, vrij prijzig, maar ik ben wel erg tevreden met het resultaat. De overige modellen heb ik gewoon opgepikt op de site.

Voor mij is het de oplossing om 100% plastic te blijven en toch de minder gangbare modellen in te kunnen zetten...

Ik weet dat het in ieder geval goedkoper en waarschijnlijk makkelijker is om gewoon de resin modellen van Battlefront te gebruiken, maar ik zit gewoon wat raar in elkaar ;)
Untutored courage is useless in the face of educated bullets. Mijn BLOG: https://toysoldiersofftowar.blogspot.nl/?m=1

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » za dec 23, 2017 10:28 pm

De flakpanzers staan inmiddels netjes in de basecoat.

Afbeelding
De koepels van de Ostwinds heb ik iets aangepast. De uitsparing voor de magneet (ingebouwd in het ontwerp, op mijn verzoek) zat iets te ver naar achter. Dit heb ik opgelost door er een dunne laag plasticard onder te lijmen met het gat voor de magneet op de goede plek.

Afbeelding
Een Wirbelwind op een Panzer IV van PSC naast een 3D-geprinte Jagdpanzer IV/70... Verschil in afmeting is er eigenlijk nauwelijks en wat betreft detail doen beide modellen niet voor elkaar onder.

Afbeelding
De guns voor de Wirbelwind en de Ostwind... Zeer gedetailleerd, maar op sommige punten wel erg iel...

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » ma dec 25, 2017 11:44 pm

De eerste Ostwind/Wirbelwind is (bijna) af...

De modder is nog vers en heeft nog een stevige drybrush nodig, ook moeten er nog decals op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geschilderd als setje met twee verschillende koepels... Erg leuk om te schilderen, en volgens mij mag het resultaat er best zijn... Nummer twee staat inmiddels al in de eerste laag verf.

De crew is nog wel even een uitdaging. Op zich heb ik voldoende modellen beschikbaar, maar die moeten flink verbouwd worden om nog in de koepels te passen.

Afbeelding
Cohesie :D

Binnenkort toch maar eens een avondje decals plakken, want de meeste geschilderde modellen zijn nog onbeplakt...

Mare
Luitenant

Bericht door Mare » wo dec 27, 2017 9:14 pm

erg zuiver werk!

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » do dec 28, 2017 11:28 pm

Mare schreef:
wo dec 27, 2017 9:14 pm
erg zuiver werk!
Dank je! Het camouflagepatroon werkt op zich prima, zeker op de scherpe hoeken van dit Duitse wapentuig... Ergens wil ik ze net zo volladen met stowage als ik met mijn Shermans heb gedaan, maar ik ben bang dat dat afbreuk doet aan de camouflage...

Voordat ik de beoogde Company in orde heb voor het eerstvolgende toernooi moet ik echt nog een beetje doorschilderen... Nog vijf voertuigen te gaan...

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » ma jan 01, 2018 11:06 pm

De geprinte Jagdpanzers hebben (of eigenlijk hadden) geen schürzen, terwijl ze dat in mijn Company wel hebben. Gelukkig had ik, na het maken van de Ostwinds en Wirbelwinds, een aantal setjes Panzer IV schürzen over...

Afbeelding
Beetje meten en snijden, maar volgens mij past dit vrij netjes...

Afbeelding
En meteen het reeds geschilderde model ook maar voorzien van een setje schürzen...

Vanavond ook een flink aantal voertuigen voorzien van decals...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

recce103c
Majoor

Bericht door recce103c » vr jan 05, 2018 5:25 pm

Top resultaar zeg Boreas: chapeau!
Recce Forever!

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » za jan 06, 2018 10:48 pm

recce103c schreef:
vr jan 05, 2018 5:25 pm
Top resultaar zeg Boreas: chapeau!
Thanks!

Net als Panzer Ace ben ik druk om m'n Company af te krijgen voor de Golden Grenade. Het Aufklärungs Cannon Platoon is nu bijna af, net als de Ostwinds... Daarna hoef ik alleen de Panzer IV voor mijn Commander nog maar, en dan ben ik er, op een enkele verdwaalde decal na, klaar voor...

Tussen al het behangen, witten en laminaat leggen door, heb ik de afgelopen dagen hier en daar toch het één en ander kunnen doen... Én ik heb zelfs een oefenpotje tegen FBI kunnen spelen... Dat was hard nodig, want na twee halve potjes V4 (maanden geleden) is er nog niet heel veel routine... Nu nog steeds niet trouwens :roll:

Plaats reactie