Toy Soldiers off to War...

De plek om al je creative uitingen te delen
Boreas
Luitenant

Toy Soldiers off to War...

Bericht door Boreas » vr apr 07, 2017 12:29 pm

Een nieuw forum, een nieuwe editie... Daar hoort gewoon een nieuw project-log bij. Eigenlijk volledig toeval, maar het komt wel mooi uit...

Mijn US Armor/Infantry Company is wel zo'n beetje uitgebouwd. Natuurlijk zijn er nog genoeg modellen om aan die collectie toe te voegen, maar voorlopig heb ik een aantal andere projecten op stapel staan...

Als eerste, als vervolg op mijn plastic-only German project, een 100% plastic Panzerspäh lijst.

Nu er steeds meer keus is uit plastic modellen op de goede schaal, wordt het steeds makkelijker om een goede lijst te bouwen met alleen maar platic miniaturen... Mijn eerste opzet is om de 21. PanzerSpäh lijst uit Atlantik Wall te maken. Deze lijst is divers genoeg en volledig te bouwen met plastic modellen (in ieder geval de Platoons die ik interessant vind).

Afbeelding
Van PSC, een SdKfz. 233 en 231...

Afbeelding
Dezelfde SdKfz. 233 met een SdKfz. 251/9... Van beide wil ik een Platoon in kunnen zetten...

Afbeelding
Ook van PSC, een aantal SdKfz. 250 met diverse opties...

Afbeelding
Een eerste kleurtest, beide nog WIP... Voor dit Late War German Project wil ik graag een poging doen om een camouflageschema te gebruiken. De Köningstiger heeft alleen nog maar een basecoat, de Pz. IV heeft al de eerste highlight gehad. De Köningstiger komt uiteindelijk vast wel in de lijst, de Pz. IV is echt een testmodelletje, het eerste model wat ik voor handen had om het kleurenschema uit te proberen...

AfbeeldingAfbeelding
Het eerste geschilderde model, een SdKfz. 250(Recce)... Het camouflageschema is nog even wennen, maar is verder snel genoeg te schilderen. Ik ben nog van plan om wat meer camouflage toe te voegen in de vorm van wat foliage, maar hoe precies, daar ben ik nog niet helemaal uit...

Afbeelding
Even ter vergelijking, een Sd.Kfz 222 (van Zvezda) uit mijn eerste LW German Project met daarnaast van PSC de SdKfz. 250(Recce)... Minder grauw,een camouflageschema in plaats van flat Dunkelgelb, geen battle damage en waarschijnlijk een andere vorm van foliage...

En los van de Panzerspäh zijn er natuurlijk deze modellen van Zvezda...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sturmtiger, Jagdtiger, Ferdinand en Königstiger... Weer een aanzienlijke verbetering ten opzichte van hun oudere modellen en nog steeds erg scherp geprijsd...
Laatst gewijzigd door Boreas op zo apr 09, 2017 8:53 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Untutored courage is useless in the face of educated bullets.

Fennek
Soldaat

Re: Toy Soldiers off to War...

Bericht door Fennek » vr apr 07, 2017 6:19 pm

Leuk je project te zien. Ga je ook duitse infantry van psc gebruiken. Zo ja, welke

Hans213
Sergeant
Contacteer:

Bericht door Hans213 » vr apr 07, 2017 10:15 pm

Wat fijn Boreas dat je weer terug bent!
Het is zo mooi om jouw werk te volgen.
Groet van Hans
Miniature War Press correspondent.

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » vr apr 07, 2017 11:56 pm

Hans213 schreef:
vr apr 07, 2017 10:15 pm
Wat fijn Boreas dat je weer terug bent!
Het is zo mooi om jouw werk te volgen.
Groet van Hans
Hey Hans! Ik ben er inderdaad een tijdje uit geweest... Toevallig valt het opstarten van dit nieuwe project samen met de re-boot van het forum. Ik hoop je snel meer te kunnen laten zien.
Fennek schreef:
vr apr 07, 2017 6:19 pm
Leuk je project te zien. Ga je ook duitse infantry van psc gebruiken. Zo ja, welke
Thanks! Dit is echt het prille begin, de bovenstaande voertuigen zijn dan ook echt de eerste modellen van de nieuwe Company.
Afgelopen week een bestelling geplaatst bij PSC, met ook een setje Normandy Grenadiers. Ik heb nog een aantal modellen van hun Early War Infantry, eens kijken of ik die een beetje kan combineren. Daarnaast heb ik nog een plastic Platoon van Battlefront zelf liggen... Ik ben over het algemeen best te spreken over de Infantry van PSC, zeker de nieuwere sets zijn echt wel heel erg goed.

Inmiddels is de Köningstiger af en ook de eerste SdKfz. 233 is klaar... Meer foto's volgen binnenkort.

TheQuestionNL
Soldaat

Bericht door TheQuestionNL » za apr 08, 2017 5:45 pm

Ziet er netjes uit zvezda is echt vooruit gegaan hmmz 3 euro en beetje voor een heavy tank dat valt mee.

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » za apr 08, 2017 7:05 pm

TheQuestionNL schreef:
za apr 08, 2017 5:45 pm
Ziet er netjes uit zvezda is echt vooruit gegaan hmmz 3 euro en beetje voor een heavy tank dat valt mee.
Voor de prijs hoef je het inderdaad niet te laten... Bovendien is het ook gewoon een erg mooi model.

De Königstiger is inmiddels klaar... Ik ben best tevreden met hoe het model in de verf zit. Voor dit model zou wat extra foliage geen kwaad kunnen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Panzer Ace
Luitenant

Bericht door Panzer Ace » za apr 08, 2017 9:21 pm

Ziet er goed uit! Inspireert tot schwere panzers!
"It is sometimes tougher to fight my superiors than the French."

- Heinz Guderian.

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » za apr 08, 2017 11:32 pm

Panzer Ace schreef:
za apr 08, 2017 9:21 pm
Ziet er goed uit! Inspireert tot schwere panzers!
Thanks! Keus genoeg! Ik vond het een mooi model om te schilderen.

Inmiddels heb ik nog wat meer kunnen schilderen en heb ik ook de eerste SdKfz. 233 af. De overige twee modellen voor dat Platoon staan al in de basecoat.

Afbeelding
Drie totaal verschillende voertuigen, een bewuste keuze... Enerzijds om te kijken of het kleurenschema werkt op verschillende modellen, anderzijds omdat ik het prettig vind om wat afwisseling te hebben tijdens het schilderen.

Vanmiddag een bezoek gebracht aan het Spelkwartier. Een plastic Puma van Battlefront opgepikt... Ook die is inmiddels geschilderd, maar de foto's heb ik nog niet kunnen uploaden.

Stassen
Soldaat

Bericht door Stassen » zo apr 09, 2017 11:03 am

Wow ziet er erg mooi uit.

Grt Marc

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » ma apr 10, 2017 11:56 am

Stassen schreef:
zo apr 09, 2017 11:03 am
Wow ziet er erg mooi uit.

Grt Marc
Dank je!

Afbeelding
De voorlopige lijst die ik op dit moment aan het samenstellen ben... Geen idee of het bijzonder effectief is, maar in ieder geval genoeg variatie (én alles is in plastic)...

Deze nieuwe Company krijgt dezelfde weathering (lees: worden door hetzelfde potje bagger getrokken) als al mijn andere voertuigen... Wel probeer ik het deze keer wat subtieler aan te pakken, vooral om de details van de wielen en tracks beter uit te laten komen. De Panzerspäh schiet aardig op... Inmiddels weer wat modellen kunnen schilderen. Het schilderen van de camouflage en het verder highlighten van de modellen kost wel meer tijd, maar ik ben erg tevreden met het resultaat...

Afbeelding
Afgelopen zaterdag een SdKfz. 234 Puma van Battlefront opgepikt... Mooie, goed passende kit, met vier verschillende opties. Qua detail zou ik zeggen dat de SdKfz. 231 8-Rad van PSC een fractie beter is, maar de Puma is nog steeds een heel mooi model.

Afbeelding
Afbeelding
De Puma... Een WIP-shot en het afgeschilderde model... Ik weet dat in de lijsten van de 21. Panzer geen Puma's ingezet mogen worden, maar voor verdere uitbreiding van deze Company naar andere lijsten staan ze bovenaan de verlanglijst. Daarnaast vind ik het een mooi voertuig en was het ook erg leuk model om te schilderen.

En het eerste Platoon is af, een drietal SdKfz. 233 Stummels...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Af... Nou ja, afgezien van de Crew en de decals dan... De foto's zijn een beetje 'gelig', maar dat ligt aan het licht. De foto van de Puma komt een stuk dichter bij de werkelijkheid...

Naast de Panzerspähkompanie wil ik ook meteen de Platoons maken om het Aufklärungsschwadron te kunnen inzetten.

Afbeelding
Een combinatie van Late War Grenadiers van Battlefront en Early- en Late War Grenadiers van PSC... De modellen gaan zonder problemen samen, ook op dezelfde base (sterker nog, ik heb bewust de mix zo gemaakt), en zo is er echt variatie genoeg.

De Gepanzerte Aufklärung Platoons kunnen ingezet worden in beide lijsten.

Foto's van meer 8-Rads en Halftracks volgen binnenkort...

Plaats reactie