Toy Soldiers off to War...

De plek om al je creative uitingen te delen
Chaffee
Soldaat

Re: Toy Soldiers off to War...

Bericht door Chaffee » vr apr 14, 2017 10:40 pm

Boreas schreef:
do apr 13, 2017 9:04 pm

Thanks! Binnenkort, als er meer af is, zal ik eens een overzichtsfoto op het slagveld maken... Als het goed is, speel ik binnenkort een oefenpotje V4, daar zal ik ook wat foto's van maken.

Voor mijn antennes gebruik ik tegenwoordig messingdraad van Ø 0.45mm dik. Voorheen gebruikte ik plastic antennes (nylon sprietjes van een borstel), maar die vervormden te makkelijk bij het transport naar toernooien enzo... Deze metalen antennes zijn een stuk steviger, maar ook gevaarlijker... Ik blijf er regelmatig aan hangen met mijn handen...

Een klein druppeltje super lijm aan op het einde doen, zijn ze niet zo scherp. :lol:

ziet er goed uit, vind de breede camo strepen op de panther best goed staan zo.
This is my zigarettenanzunder.
It also werfs flammen.

Boreas
Kapitein

Bericht door Boreas » za apr 15, 2017 12:23 pm

Dragulia schreef:
vr apr 14, 2017 10:19 pm
Boreas schreef:
Thanks! Binnenkort, als er meer af is, zal ik eens een overzichtsfoto op het slagveld maken... Als het goed is, speel ik binnenkort een oefenpotje V4, daar zal ik ook wat foto's van maken.

Voor mijn antennes gebruik ik tegenwoordig messingdraad van Ø 0.45mm dik. Voorheen gebruikte ik plastic antennes (nylon sprietjes van een borstel), maar die vervormden te makkelijk bij het transport naar toernooien enzo... Deze metalen antennes zijn een stuk steviger, maar ook gevaarlijker... Ik blijf er regelmatig aan hangen met mijn handen...
Oke bedankt voor je antwoord.
Zelf zat ik ook aan sprietjes van een borstel te denken om te gebruiken. Ik zal is de verschillende opties overwegen.
Graag gedaan... De nylon borstelharen waren de tweede generatie antennes, daarvoor heb ik het mijn voertuigen uitgerust met antennes van plastic (dunne plastic staafjes), maar die braken veel te snel af...
Chaffee schreef:
vr apr 14, 2017 10:40 pm
Boreas schreef:

Een klein druppeltje super lijm aan op het einde doen, zijn ze niet zo scherp. :lol:

ziet er goed uit, vind de breede camo strepen op de panther best goed staan zo.
Thanks! Dat is een goede tip...

Het volgende Platoon is klaar...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een viertal SdKfz. 231 8-Rads...

Afbeelding
Een soort van step-by-step...

En wat foto's met wat beter licht, én scenery...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor komend weekend staat er een Gepanzerte Cannon Platoon met 6 SdKfz. 250/9 op het programma...
Untutored courage is useless in the face of educated bullets.

Stassen
Soldaat

Bericht door Stassen » zo apr 16, 2017 1:07 pm

Leuke lijst, maar de modellen zijn nog leuker.
Prachtig werk, weer concurrentie voor best painted :D

Groetjes,
Marc

Boreas
Kapitein

Bericht door Boreas » zo apr 16, 2017 11:43 pm

Stassen schreef:
zo apr 16, 2017 1:07 pm
Leuke lijst, maar de modellen zijn nog leuker.
Prachtig werk, weer concurrentie voor best painted :D

Groetjes,
Marc
Dank je! Met mijn Amerikanen is het me, tot mijn verbazing, een paar keer gelukt, en die schilderden toch een stuk sneller :D Even zonder gekheid, het schilderen van camouflage heeft me altijd moeilijk geleken en ik was altijd erg onder de indruk van mensen die het blijkbaar wel voor elkaar kregen... Met dit resultaat kan ik best tevreden zijn, al is het misschien minder strak dan wanneer je het met een airbrush zou doen.

Inmiddels heb ik meerdere opties gevonden om een leuke Aufklärung of Panzerspäh lijst te maken, maar de 21. Panzer is voorlopig het uitgangspunt. De Panzerspäh uit Grey wolf is ook mooi, die biedt zo mogelijk nog meer opties... Ook de Gepanzerte Aufklärung uit Devils Charge is interessant.

Afbeelding
Een PaK40... Dit model is van PSC (uiteraard, zou ik haast willen zeggen). Goed gedetailleerd en met acht verschillende crew, dus er is nog wat te kiezen ook... Even op zoek naar een passende base.

De set waar de PaK40 in zit, bevat ook de mogelijkheid om een RSO te maken...
Afbeelding
Schlepp all the Raupens!

En ik heb de andere SdKfz 250s gemaakt om een Heavy Platoon te kunnen maken voor de Aufklärung (gebaseerd op de lijsten uit Devils Charge)...

Afbeelding
De tweede SdKfz. 250/8 Stummel... Hoewel grote Tanks echt wel heel cool zijn, zou ik hiervan echt wel een Company willen inzetten... Met afstand het favoriete model uit de (groeiende) collectie...

Afbeelding
En drie SdKfz 250/7 8cm Mortars...

Dit Platoon kan nog een tweetal gewone 250jes gebruiken, maar ik moet me nog even verdiepen in de regels voor Observers in V4.

Boreas
Kapitein

Bericht door Boreas » ma apr 17, 2017 10:29 pm

Afgelopen weekend minder geschilderd dan eigenlijk de bedoeling was, maar ik heb nog wel deze Panzer IV H afgeschilderd...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wederom redelijk tevreden met het resultaat, al vind ik het groen en bruin iets te veel overheersen op dit model... Inmiddels heb ik ook het testmodel (de early variant Panzer IV) van de eerste foto omgebouwd tot Panzer IV H, en ben ik ook dat model aan het afronden.

FBI
Soldaat

Bericht door FBI » wo apr 19, 2017 6:28 pm

Mooi werk, zoals altijd. Bijna eng om Boreas camoflagepatronen te zien schilderen. Binnenkort materiaal gaan verzorgen voor een V4 batrep?
"Wil er iemand nog rugdekking?" -Ome Cor.

Boreas
Kapitein

Bericht door Boreas » do apr 20, 2017 11:46 pm

FBI schreef:
wo apr 19, 2017 6:28 pm
Mooi werk, zoals altijd. Bijna eng om Boreas camoflagepatronen te zien schilderen. Binnenkort materiaal gaan verzorgen voor een V4 batrep?
Soms verbaas ik mezelf met al die camouflage... Ik sta nog steeds versteld van het resultaat als ik weer eens een model afgeschilderd heb.
In de vakantie hebben we vast wel een moment om een battle te spelen, graag zelfs... Zal wel even wennen zijn, ik moet me echt nog in de nieuwe regels gaan verdiepen.

Vanavond een aantal plastic modellen van PSC en Zvezda vergeleken met de resin Battlefront modellen (FBI bedankt voor het meenemen). Foto's van die vergelijking volgen binnenkort, heb nu even wat onenigheid met m'n photobucket...

Kleine update... Een setje Puma's...

Afbeelding
Compleet met antenne's en gemagnetiseerd... Ik kijk er serieus naar uit om deze modellen te schilderen...

Panzer Ace
Kapitein

Bericht door Panzer Ace » vr apr 21, 2017 6:36 am

Voertuigen met meer dan 4 wielen, altijd goed ;).
"It is sometimes tougher to fight my superiors than the French."

- Heinz Guderian.

Kaasboer2.0
Sergeant

Bericht door Kaasboer2.0 » vr apr 21, 2017 10:57 am

ziet er goed uit! Ben zelf ook aan een 21st leger aan het werken.

Boreas
Kapitein

Bericht door Boreas » vr apr 21, 2017 11:45 am

Kaasboer2.0 schreef:
vr apr 21, 2017 10:57 am
ziet er goed uit! Ben zelf ook aan een 21st leger aan het werken.
Thanks! Het is een stel diverse lijsten, daar is een hoop leuks mee te doen...
Panzer Ace schreef:
vr apr 21, 2017 6:36 am
Voertuigen met meer dan 4 wielen, altijd goed ;).
Meer is beter... De helft van mijn Company heeft straks 8 wielen :D

De tweede Panzer IV H is af...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De tweede Panzer IV (de Tank aan de rechterkant), klaar afgezien van een dry-brush over de modder... Deze Panzer is het testmodel van de eerste post wat ik opgewaardeerd heb tot de H-uitvoering.

Even wat vergelijkingsmateriaal, plastic Zvezda en PSC en resin Battlefront... De Battlefrontmodellen zijn allemaal van FBI.

Afbeelding
Königstiger Zvezda en Battlefront...

Afbeelding
Panther G van Battlefront en PSC...

Afbeelding

Afbeelding
SdKfz 250/9 Stummel van PSC en Battlefront...

Afbeelding
SdKfz. 231 8-Rad van PSC en Battlefront...

Plaats reactie