Toy Soldiers off to War...

De plek om al je creative uitingen te delen
Boreas
Luitenant

Re: Toy Soldiers off to War...

Bericht door Boreas » ma apr 24, 2017 10:50 pm

Panzer Ace schreef:
ma apr 24, 2017 7:25 am
Stoer!
:D Thanks!

Afbeelding
Een kleine work-in-progress van het Gepanzerte Cannon Platoon... Op de één of andere manier ben ik gek op Stummels, en deze zijn geen uitzondering.
Er komt natuurlijk nog crew in, maar die schilder ik apart...
Untutored courage is useless in the face of educated bullets.

Thzzl
Soldaat

Bericht door Thzzl » ma apr 24, 2017 11:39 pm

Stummels zijn inderdaad fantastisch! Ben er afgelopen weekend ook een keer goed te grazen door genomen (arme Shermans :D ) Leuk spul allemaal, wat voor een lijst ga je er mee maken?

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » wo apr 26, 2017 12:00 am

Thzzl schreef:
ma apr 24, 2017 11:39 pm
Stummels zijn inderdaad fantastisch! Ben er afgelopen weekend ook een keer goed te grazen door genomen (arme Shermans :D ) Leuk spul allemaal, wat voor een lijst ga je er mee maken?
En terecht... Mijn Shermans zijn ook meer dan eens door de mangel gehaald dankzij die Stummels.

In eerste instantie wil ik de 21. Panzerspähkompanie uit Atlantik Wall kunnen spelen. Tegelijkertijd wil ik ook de 21. Aufklärungsschwadron kunnen inzetten. Beide erg diverse lijsten met net wat andere opties dan vergelijkbare lijsten.

En inmiddels heb ik meerdere andere lijsten gevonden die bijzonder interessant zijn... Bijvoorbeeld de Aufklärung en Panzerspäh uit Devils Charge of de Panzerspäh uit Grey Wolf...

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik nog geen enkele ervaring heb met dit soort lijsten, en met Germans in het algemeen ook maar vrij weinig. Ik heb lange tijd alleen maar met Amerikanen gespeeld...

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » wo apr 26, 2017 2:08 pm

Deze lijst ga ik morgen testen tijdens het eerste potje V4 wat ik ga spelen... Niet te veel punten, maar wel met van alles wat...

Afbeelding

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » wo apr 26, 2017 8:26 pm

Vakantie, dus is er wat tijd om te besteden aan het uitbouwen van mijn Late War Germans... Mijn vorige Company Late War Germans heb ik afgelopen week naar een ander front gestuurd (verkocht op Marktplaats dus), en dit project komt dicht bij inzetbaar...

Afbeelding
Een koepel voor de SdKfz. 234/1... Alleen de koepel, het onderstel had ik al geschilderd voor een SdKfz. 234/2 Puma... Voor de overige Puma's wil ik deze koepels ook gaan schilderen, al heb ik op het moment nog geen doel voor de modellen...

Afbeelding
Een Half-Tracked Panzerspäh Platoon... Nog niet helemaal af, zo moeten er nog decals op en moet er nog wat weathering gedaan worden...

Afbeelding
Een vol Aufklärungs Cannon Platoon met zes SdKfz. 251/9 Stummels... Ook voor deze modellen geldt, er moeten nog decals en weathering op...

Afbeelding
En de opbrengst van ruim drie weken plakken en schilderen... Een Königstiger, een Panther, twee Panzer IV H, een Half-Tracked Panzerspäh Platoon, een Aufklärungs Cannon Platoon, een 7.5 \cm Armoured Car Platoon, twee Puma's, een SdKfz. 250/8 en een vijftal 8-Rads...

En een kleine uitstap...

Afbeelding

Afbeelding

Met een half gesloopte SdKfz. 250 die ik een tijd geleden al in elkaar had gezet, heb ik een SdKfz. 250/22 gemaakt... Met de Pak40 uit de Puma kit en een paar kleine aanpassingen... Ik heb nog geen doel voor dit model, maar ik kon de kit-bash niet laten... Nog niet klaar, het model heeft nog een interieur nodig, maar voor zover ik het kon zien, is het aardig kloppend...

Fennek
Soldaat

Bericht door Fennek » zo apr 30, 2017 7:44 pm

Zo zie je maar, nooit extra onderdelen weggooien, je kan ze altijd voor iets anders leuks gebruiken.

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » ma mei 01, 2017 9:44 am

Fennek schreef:
zo apr 30, 2017 7:44 pm
Zo zie je maar, nooit extra onderdelen weggooien, je kan ze altijd voor iets anders leuks gebruiken.
Inderdaad... Over het algemeen bewaar ik de bits die ik overhoud na het bouwen van een model, overblijfsel uit mijn Warhammer-tijd :D

Afgelopen week een eerste potje V4 gespeeld... Mede door de nieuwe editie en het feit dat de laatste battle al enkele maanden geleden was, ging het allemaal niet zo snel. De nieuwe regelset is overigens wel bevallen, voor zover je dat natuurlijk kunt zeggen na een enkel potje spelen.
De mobiliteit is beduidend groter en je bent daardoor veel flexibeler. Wat me aan mijn eigen lijstje is opgevallen, is dat ik wat slagkracht mis en dat de Panzerspäh units erg fragiel zijn... Op het moment dat een Patrol van twee voertuigen een hit incasseert en een voertuig verliest, moet er meteen getest worden... De mobiliteit en diversiteit van de lijst bevalt me wel.

We hebben het potje vanwege tijdgebrek niet af kunnen maken, maar ik zat tot aan mijn nek in de Russische Assault Guns... Ondanks dat ik wel wat schade heb kunnen toebrengen aan Fabian z'n Company, stond ik op het punt om ten onder te gaan...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » ma mei 01, 2017 12:56 pm

Afgelopen weekend flink wat kunnen schilderen...

Als eerste een tweetal Tigers...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor de punch in de Panzerspäh of Aufklärung... Decals en crew moeten nog, maar buiten dat zijn deze modellen klaar...

Afbeelding
En uiteraard netjes gemagnetiseerd... Dat is wel een voordeel van Battlefront ten opzichte van PSC, bij PSC moet er altijd een beetje geknutseld worden om het de magneten passend te krijgen terwijl het bij Battlefront allemaal netjes kant en klaar is... Geen probleem natuurlijk, want met een beetje plasticard en wat lijm ben je zo klaar...

Afbeelding

Afbeelding
Een testmodel Marder III M... Een van de weinige Tank Destroyers verkrijgbaar in plastic... In ieder geval inzetbaar in de lijsten uit Grey Wolf...

Afbeelding

Afbeelding
Twee extra SdKfz. 234 Puma's...

En, voor de Commander van de Panzerspäh, een SdKfz. 247 ausf. B...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Regeltechnisch gezien bestaat dit model niet in FOW, maar ik wilde graag een beetje afwisseling. Deze telt dan bijvoorbeeld als SdKfz. 250 Recce Halftrack... Ongeveer hetzelfde formaat en bewapening, ik zou zeggen, close enough... Het model zou ook dienst kunnen doen als SdKfz. 221 in een Light Panzerspäh Platoon. Misschien niet per definitie handig voor op een toernooi, maar in friendly games zou dit geen probleem moeten zijn.

Thzzl
Soldaat

Bericht door Thzzl » di mei 02, 2017 11:30 pm

Tof hoor, zo'n 247! Waar komt deze vandaan?

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » wo mei 03, 2017 7:29 pm

Thzzl schreef:
di mei 02, 2017 11:30 pm
Tof hoor, zo'n 247! Waar komt deze vandaan?
Mooi karretje inderdaad... Deze komt van Heer46: http://www.heer46shop.de/39202120/home

Het model is ongeveer dezelfde maat als een SdKfz. 250 en zou zonder problemen dienst kunnen doen.

Plaats reactie