Toy Soldiers off to War...

De plek om al je creative uitingen te delen
Boreas
Kapitein

Re: Toy Soldiers off to War...

Bericht door Boreas » za mei 06, 2017 11:29 pm

Vers plastic!

Ik ben begonnen aan het bouwen van een Gepanzerte Panzerpionier Platoon...

Afbeelding
Een Opel Maultier van PSC en een SdKfz. 251/7... De Maultier gaat dienst doen als Supply Vehicle.

Afbeelding
En alle transports bij elkaar... Zes Pionier Halftracks, Supply Vehicle en Command Halftrack met 2.8cm... Als het om Halftracks gaat, geef ik eerlijk gezegd de voorkeur aan PSC, maar daar zitten de assault bridges niet bij, dus voor dit Platoon heb ik de Halftracks van Battlefront gebruikt. De modellen zijn overigens zonder problemen naast elkaar te gebruiken. Binnenkort zal ik eens een gedetailleerde vergelijking posten. Crew en machine guns moeten er nog in... De Pioniers zelf heb ik al verzameld (net als de Aufklärung wordt het Platoon een mix van Early en Late Grenadiers, met hier en daar een Flamethrower), maar die moeten nog op hun bases geplakt worden.

Nog meer vers plastic!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een setje van de nieuwe plastic 88's... De modellen zelf zijn erg goed, netjes afgewerkt en goed passend. Echter, de crew laat qua detail en scherpte hier en daar wat te wensen over... Ook betreft het hier de modellen voor Mid War Afrika, dus het model met de korte broek kon ik niet gebruiken... De guns heb ik gemagnetiseerd, zo kunnen ze blijven draaien en zijn ze te verwijderen voor transport...

In eerste instantie had ik willen wachten op de 88's van PSC (die zouden binnenkort uit moeten komen), maar ik heb toch deze opgepikt, ondanks de Afrika Korps crew... Mooie modellen, voor een scherpe prijs, mag ik wel zeggen...

Afbeelding

Afbeelding
En een viertal PaK40's... Nog even getwijfeld of ik ze op een medium base zou proppen, maar dit staat gewoon beter. Mooie, strakke modellen, uitgebreide PSC-kit. Er is keuze uit zeven of acht verschillende crewmodellen.

Afbeelding
En alle AT guns bij elkaar... De PaK40 van PSC komt compleet met zeven of acht (subtiel) verschillende crewmodellen, dus ik heb daar wat variatie in aan kunnen brengen... Ook heb ik bij de 88's wat geschoven met de crew. De extra crew is nog wel even een uitdaging, maar daar is vast een mouw aan te passen.
Untutored courage is useless in the face of educated bullets.

Panzer Ace
Majoor

Bericht door Panzer Ace » zo mei 07, 2017 9:29 am

Mooi spul! Het aanbod aan plastic is zeer tof nu. Heb je al een beetje je legertje bij elkaar waar je naar toe wilt? En eventuele groepsfoto's? ;)
"It is sometimes tougher to fight my superiors than the French."

- Heinz Guderian.

Boreas
Kapitein

Bericht door Boreas » zo mei 07, 2017 1:34 pm

Panzer Ace schreef:
zo mei 07, 2017 9:29 am
Mooi spul! Het aanbod aan plastic is zeer tof nu. Heb je al een beetje je legertje bij elkaar waar je naar toe wilt? En eventuele groepsfoto's? ;)
Thanks!

Het leger vordert gestaag, en inmiddels heb ik alle modellen voor een stevige Company. Een groot deel daarvan is zelfs al geschilderd :D, met name de Armoured Cars, Stummels en de Tanks... Uiteraard is er nog voldoende wat nog wel geschilderd moet worden, voornamelijk de Infantry en een heleboel Halftracks. Op dit moment ben ik bezig met de derde Panzer IV om ook dat Platoon goed in te kunnen zetten.

Een overzichtsfoto heb ik een week geleden ergens gepost, maar hier is hij nog een keer...
Afbeelding
Twee Platoons met Stummels (zes keer de Halftrack mounted versie en drie keer de 8-Rad mounted versie), 8-Rads, Puma's, Panzer IVś, een Panther, een Königstiger en een aantal kleinere Halftracks... Na het nemen van deze foto zijn daar nog de Tigers bijgekomen, en nog een Puma en wat Halftracks... Als er weer wat meer afgeschilderd is, zal ik nog eens een foto posten...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ondertussen ben ik bezig om wat crew en commanders te schilderen, waarbij ik begonnen ben met de twee Tigers... De crew is een mix van plastic Battlefront en PSC modellen.

Mare
Luitenant

Bericht door Mare » ma mei 08, 2017 1:31 pm

Erg mooi allemaal! En fijn dat je terug bent! :)

Boreas
Kapitein

Bericht door Boreas » ma mei 08, 2017 11:16 pm

Mare schreef:
ma mei 08, 2017 1:31 pm
Erg mooi allemaal! En fijn dat je terug bent! :)
Thanks! Ik ben er echt even uit geweest, maar nu alles weer wat rustiger is, heb ik ook weer tijd en energie voor wat hobby. Dit Duitse project is dan ook een volledig nieuwe start...

De nieuwe Company groeit gestaag verder. Op het moment heb ik volgens mij het meeste wel wat ik in eerste instantie 'nodig' heb... Nu vooral doorgaan met schilderen en zorgen dat ik weer regelmatig een potje ga spelen...

recce103c
Majoor

Bericht door recce103c » wo mei 10, 2017 4:54 pm

Boreas schreef:
wo mei 03, 2017 7:29 pm
Thzzl schreef:
di mei 02, 2017 11:30 pm
Tof hoor, zo'n 247! Waar komt deze vandaan?
Mooi karretje inderdaad... Deze komt van Heer46: http://www.heer46shop.de/39202120/home

Het model is ongeveer dezelfde maat als een SdKfz. 250 en zou zonder problemen dienst kunnen doen.
Volgens mij zijn ze daar uitverkocht; of weer voorradig?? Ik kon er maar een scoren :cry:
Recce Forever!

Boreas
Kapitein

Bericht door Boreas » vr mei 12, 2017 5:38 pm

recce103c schreef:
wo mei 10, 2017 4:54 pm
Boreas schreef:
Thzzl schreef:
di mei 02, 2017 11:30 pm
Tof hoor, zo'n 247! Waar komt deze vandaan?
Mooi karretje inderdaad... Deze komt van Heer46: http://www.heer46shop.de/39202120/home

Het model is ongeveer dezelfde maat als een SdKfz. 250 en zou zonder problemen dienst kunnen doen.
Volgens mij zijn ze daar uitverkocht; of weer voorradig?? Ik kon er maar een scoren :cry:
Als ik het me goed herinner, laat hij de miniaturen die hij maakt in een beperkte oplage produceren door een ander bedrijfje. Tenminste, dat is wat hij op de Crisis vertelde... Soort van op=op, maar volgens mij laat hij ze ook geregeld 'bijdrukken'... Persoonlijk zou ik er een mailtje aan wagen ;)

Dit is de SdKfz. 247 ausf. B... Er was ook een ausf. A, deze had een dubbele achteras en dus zes wielen. Die heb ik inmiddels ook kunnen vinden en als het een beetje meezit, krijg ik die binnenkort binnen...

recce103c
Majoor

Bericht door recce103c » vr mei 12, 2017 5:50 pm

Boreas schreef:
recce103c schreef:
Boreas schreef:

Als ik het me goed herinner, laat hij de miniaturen die hij maakt in een beperkte oplage produceren door een ander bedrijfje. Tenminste, dat is wat hij op de Crisis vertelde... Soort van op=op, maar volgens mij laat hij ze ook geregeld 'bijdrukken'... Persoonlijk zou ik er een mailtje aan wagen ;)

Dit is de SdKfz. 247 ausf. B... Er was ook een ausf. A, deze had een dubbele achteras en dus zes wielen. Die heb ik inmiddels ook kunnen vinden en als het een beetje meezit, krijg ik die binnenkort binnen...
Ja klopt er komen nog 3 aan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recce Forever!

Boreas
Kapitein

Bericht door Boreas » zo mei 14, 2017 12:08 am

recce103c schreef:
vr mei 12, 2017 5:50 pm
Boreas schreef:
recce103c schreef:

Ja klopt er komen nog 3 aan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beter! Ik vind het echt een schitterend model...

Ik heb op dit moment een setje in bestelling staan, een ausf. A en een ausf. B... De ausf. A had zes wielen in plaats van vier. Van dit voertuig zijn er maar tien gemaakt, een zeldzaam type dus... Ook voor deze uitvoering bestaan er geen regels in FoW, maar redelijkerwijs zou ook deze dienst moeten kunnen doen als SdKfz. 250 Halftrack...

Afbeelding
Afhankelijk van de kwaliteit van het model mogen mijn Commander en de 2iC ruzie gaan maken over wie er in welk karretje mag :D In de massa Halftracks van de Aufklärung mogen die best een beetje opvallen, dacht ik zo...

Na een weekje schoolkamp had ik niet direct zin en energie om te schilderen, maar ik heb wel wat zitten plakken...

Afbeelding
Een SdKfz. 234/3 Stummel en een SdKfz. 234/4... Ook heb ik nog een koepeltje voor een Puma gemaakt, deze met een open klepje voor een Commander. Bij de eerste lichting Puma's heb ik in mijn haast alle luiken dichtgelijmd...

Afbeelding
Van de SdKfz. 234/3 heb ik meteen maar het complete Platoon gemaakt...

Boreas
Kapitein

Bericht door Boreas » di mei 16, 2017 11:00 pm

Afbeelding
Vanmiddag is er een klein pakketje bezorgd...

Een setje SdKfz. 247's... Een Ausf. A en een Ausf. B...

Afbeelding
Lastig om zo de details te zien, het materiaal is wat doorzichtig...

Met een beetje undercoat komen de details er een stuk beter uit. Zelf heb ik de antenne's en een mg toegevoegd...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een mooi setje samen...

Afbeelding
En ter vergelijking met een SdKfz. 250 die ze moeten vervangen... Voor mijn gepanzerte Aufklärung wil ik voor mijn Commander en 2iC een ander vervoermiddel dan de SdKfz. 250 waar de rest van de Company ingepropt gaat worden... Met toestemming/medeweten van mijn tegenspeler uiteraard :D

Plaats reactie