Toy Soldiers off to War...

De plek om al je creative uitingen te delen
recce103c
Kapitein

Re: Toy Soldiers off to War...

Bericht door recce103c » ma mei 22, 2017 11:12 am

Waar heb je de SdKfz 247 A vandaan? Pracht model
Recce Forever!

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » di mei 23, 2017 8:19 am

recce103c schreef:
ma mei 22, 2017 11:12 am
I know... Dit setje heb ik speciaal laten printen...
Untutored courage is useless in the face of educated bullets.

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » di jun 06, 2017 10:22 pm

Boreas schreef:
di mei 23, 2017 8:19 am
recce103c schreef:
ma mei 22, 2017 11:12 am
I know... Dit setje heb ik speciaal laten printen...
Even een wat uitgebreider antwoord: Soms kom je een voertuig/model tegen waarvan je zegt: "Die moet ik hebben!" De SdKfz. 247 A en B horen daar wat mij betreft zonder meer bij. Het eerste model heb ik opgepikt bij Heer 46 op de Crisis van 2014. Geweldig model, al is het wat aan de grote kant. Op een gegeven moment kwam ik een online shop tegen die beide varianten op de juiste schaal kon printen... Ondanks het prijskaartje hoefde ik er niet heel erg lang over na te denken...

De afgelopen weken niet heel veel kunnen schilderen, maar toch een klein beetje voortgang...

Afbeelding

Afbeelding
Een Sturmtiger van Zvezda... Afgelopen weekend nummer twee opgepikt zodat ik ze eventueel in kan gaan zetten. Niet dat ik de andere modellen heb om de lijst te bouwen waar ze ingezet kunnen worden, maar toch... Mooi model, leuk om te schilderen!

Afbeelding

Afbeelding
De SdKfz. 247 A... Nog niet helemaal klaar, maar al aardig onderweg... Modder en decals moeten nog, alsmede de inzittenden, ik ben van plan deze badkuip op wielen te voorzien van de nodige passagiers...

Inmiddels heb ik ook een tweede potje V4 kunnen spelen... Wederom een oefenpot tegen FBI en zijn Britten. De Aufklärung en Panzerspäh bevallen best, moet ik zeggen. Al is het nog wel even zoeken naar de balans. Ook is het echt even wennen aan een Duitse Confident Veteran Company, zeker als je Confident Trained Amerikanen gewend bent... Dat scheelt aanzienlijk in de punten :D

Panzer Ace
Luitenant

Bericht door Panzer Ace » vr jun 09, 2017 6:13 am

die sturmtiger is stoer, stoer(m)tiger? ;) :p
"It is sometimes tougher to fight my superiors than the French."

- Heinz Guderian.

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » zo jun 11, 2017 11:42 pm

Panzer Ace schreef:
vr jun 09, 2017 6:13 am
die sturmtiger is stoer, stoer(m)tiger? ;) :p
Mooi ding, inderdaad... Nummer twee staat klaar om geschilderd te worden. Die kitjes van Zvezda zijn echt verre van slecht.

Ik moet wel zeggen dat ik het lastig vind om de camouflage te laten werken op zo'n relatief groot oppervlak. Ik vind het mooier op de kleinere modellen.

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » do jun 15, 2017 10:10 pm

Even tussendoor...

Mijn scenery maak ik doorgaans zelf, en al geruime tijd staat er een Normandische hoeve gepland die maar niet van de grond komt... Knelpunt: de dakbedekking... Ik kan zelf aardig dakpannen maken, maar in dit soort hoeveelheden word je daar op een gegeven moment toch echt wel een beetje seniel van, en voor een rieten dak had ik nog niet de goede oplossing.

Dit model van 4Ground is zo ongeveer waar ik naartoe wil... Een grote boerderij, ommuurd, bestaande uit een aantal gebouwen, verschillend in afmeting en functie... Zo'n stuk scenery kan echt dienen als centrepiece op een tafel en past prima bij de rest van mijn Normandy scenery, zoals de Bocage en de watermolen... De watermolen krijgt trouwens binnenkort ook een nieuw dak...
Afbeelding

Ik wil graag een combinatie maken van rieten daken en dakpannen... Dakpannen voor de woonverblijven en riet voor de bijgebouwen.

Afbeelding

Afbeelding
Dit was de eerste poging, een langharige grasmat met houtlijm... Op zich niet verschrikkelijk, maar ook niet geweldig... Veel te piekerig en erg onhandig om te verwerken... Bovendien vrij prijzig omdat het grasmatje in de maat van een A4-tje gewoon bij de modelbouw vandaan komt...

Maar een oplossing heeft zich aangediend... Afgelopen week voor werkelijk een prikkie een flinke lap nepbont op de kop getikt (dat spul waar ze knuffels mee maken)... De kleur houdt het midden tussen heel donker-blauw en zwart, maar aangezien er toch overheen geverfd wordt, is dat geen enkel probleem. Na het maken van een kekke mankini is er voldoende over om nog wat huisjes te voorzien van een rieten dakje...

De schuur is al zeker een jaar geleden gemaakt, maar min of meer vergeten nadat ik vastliep op de daken... Een vrij simpel gebouwtje, maar in het grotere geheel zal het best goed staan.

Afbeelding
Zonder knipbeurt...

Afbeelding
Met knipbeurt...

Afbeelding
Verdunde houtlijm en een oude tandenborstel... Eigenlijk zou ik hiervoor liever een fijn kammetje gebruikt hebben, maar die had ik niet in huis... Binnenkort ook nog eens een testje doen met onverdunde houtlijm, eens kijken of dat een ander resultaat oplevert. Voorlopig is dit meer dan prima, en een heel stuk sneller dan het knippen van dakpannen...

Afbeelding
En weer netjes bijgeknipt...

Het dakje staat nu netjes te drogen, ik ben heel benieuwd hoe het er straks uit gaat zien. Zoals het er nu voorstaat, ga ik zo snel mogelijk verder met de rest van het complex, het is al veel te lang geleden dat ik een stuk scenery aan de tafel heb toegevoegd...

savageboy@boar.com
Soldaat

Bericht door savageboy@boar.com » za jun 17, 2017 4:09 pm

Gaaf man! Veel beter dan alle dakpannen zelf snijden inderdaad ;) .

recce103c
Kapitein

Bericht door recce103c » ma jun 19, 2017 9:41 pm

Fennek schreef:Conversion set van psc gebruikt voor die sdkfz 251/9? Past dat ook op een plastic sdkfz 251/d van bf.
Die modellen van psc worden inderdaad een stuk beter.

Ja past, sterker nog ik heb ze gebruikt om de SdKfz 250/ (nummer vergeten 8 75 mm stmh ) mee te modificeren voor de Pz Aukl. Lijsten. De D versie was al jaren niet meer te krijgen bij BF. Perfect fit en mooiere gun& coax mg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recce Forever!

Jaapio
Soldaat

Bericht door Jaapio » di jun 20, 2017 7:53 am

Mooie strakke camouflage op de tanks. Die sturmtiger is erg cool.

Het idee voor een hoeve is leuk. Huis je en inspiratie ziet er goed uit.
Bij 4ground plaatsen ze bij hun rieten daken nog een strook op de nok van het dak voor een meer natuurlijk verloop

Boreas
Luitenant

Bericht door Boreas » do jun 22, 2017 2:23 pm

savageboy@boar.com schreef:
za jun 17, 2017 4:09 pm
Gaaf man! Veel beter dan alle dakpannen zelf snijden inderdaad ;) .
Dat is echt een verschrikkelijk werkje...
recce103c schreef:
ma jun 19, 2017 9:41 pm
Fennek schreef:Conversion set van psc gebruikt voor die sdkfz 251/9? Past dat ook op een plastic sdkfz 251/d van bf.
Die modellen van psc worden inderdaad een stuk beter.

Ja past, sterker nog ik heb ze gebruikt om de SdKfz 250/ (nummer vergeten 8 75 mm stmh ) mee te modificeren voor de Pz Aukl. Lijsten. De D versie was al jaren niet meer te krijgen bij BF. Perfect fit en mooiere gun& coax mg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klopt, dat setje van PSC is echt heel erg handig...
Jaapio schreef:
di jun 20, 2017 7:53 am
Mooie strakke camouflage op de tanks. Die sturmtiger is erg cool.

Het idee voor een hoeve is leuk. Huis je en inspiratie ziet er goed uit.
Bij 4ground plaatsen ze bij hun rieten daken nog een strook op de nok van het dak voor een meer natuurlijk verloop
Thanks! De camouflage valt me lang niet tegen, zeker wanneer je meerdere modellen naast elkaar zet, is het effect best netjes.
Ik zal een extra randje op de nok eens uitproberen, goed idee!

Plaats reactie