Toy Soldiers off to War...

De plek om al je creative uitingen te delen
recce103c
Generaal

Re: Toy Soldiers off to War...

Bericht door recce103c » ma nov 20, 2017 4:58 am

Mare schreef:
za nov 18, 2017 9:52 pm
Geen idee Boreas...
Gaar vaak de eerste maanden / 1 kwartaal goed en dan 'verdampt' je foto serie alsnog.

Prachtmodel Boreas! de luchs kan nog goed mee in LW, je moet hem alleen als recce gebruiken en niet als tank
Recce Forever!

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » ma nov 20, 2017 10:04 pm

recce103c schreef:
ma nov 20, 2017 4:58 am
Mare schreef:
Geen idee Boreas...
Gaar vaak de eerste maanden / 1 kwartaal goed en dan 'verdampt' je foto serie alsnog.

Prachtmodel Boreas! de luchs kan nog goed mee in LW, je moet hem alleen als recce gebruiken en niet als tank
De Luchs is inderdaad een mooi model, en het is niet te zien dat deze uit een 3D-printer komt... Hij zal inderdaad dienst gaan doen als Recce. Verder is hij denk ik wel te gebruiken om op Halftracks en Infantry te jagen... Jammer genoeg is hij vrij zeldzaam en mag je hem (volgens mij) niet combineren met Puma's...

Ik worstel nog een beetje met de keuze voor een lijst... Ik kan maar geen Company vinden waar ik alles in mag stoppen wat ik zou willen hebben...
Untutored courage is useless in the face of educated bullets. Mijn BLOG: https://toysoldiersofftowar.blogspot.nl/?m=1

recce103c
Generaal

Bericht door recce103c » di nov 21, 2017 4:59 am

Boreas schreef:
ma nov 20, 2017 10:04 pm
recce103c schreef:
Mare schreef:
Geen idee Boreas...

De Luchs is inderdaad een mooi model, en het is niet te zien dat deze uit een 3D-printer komt... Hij zal inderdaad dienst gaan doen als Recce. Verder is hij denk ik wel te gebruiken om op Halftracks en Infantry te jagen... Jammer genoeg is hij vrij zeldzaam en mag je hem (volgens mij) niet combineren met Puma's...

Ik worstel nog een beetje met de keuze voor een lijst... Ik kan maar geen Company vinden waar ik alles in mag stoppen wat ik zou willen hebben...
volgens mij in PANZERSPÄHKOMPANIE (9.)"uit Atlantic Wall en"PANZERSPÄHKOMPANIE" uit Grey Wolf mag je alles met elkaar combineren
Recce Forever!

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » di nov 21, 2017 12:19 pm

recce103c schreef:
di nov 21, 2017 4:59 am
Boreas schreef:
recce103c schreef:

volgens mij in PANZERSPÄHKOMPANIE (9.)"uit Atlantic Wall en"PANZERSPÄHKOMPANIE" uit Grey Wolf mag je alles met elkaar combineren
In beide lijsten zit in ieder geval de Luchs en in Grey Wolf ook de Puma. Maar volgens mij mogen ze niet in dezelfde Company ingezet worden...

Op het moment ben ik aan het knutselen met de pdf van de Aufklarüngsabteilung, daar heb je veel mogelijkheden. Echter, ook daar is de combinatie van Luchs en Puma's niet toegestaan? Geen idee waarom, misschien omdat ze nooit samen in dezelfde eenheden gediend hebben...
Untutored courage is useless in the face of educated bullets. Mijn BLOG: https://toysoldiersofftowar.blogspot.nl/?m=1

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » di nov 21, 2017 10:26 pm

Na zo'n lange periode van relatieve inactiviteit is het erg prettig om weer eens wat modellen af te schilderen...

Voorlopig is het doel om een Gepanzerte Aufklärungsschwadron te maken uit de pdf: http://www.flamesofwar.com/Portals/0/Do ... eilung.pdf

Afbeelding
Als eerste een vol Platoon met Panzer II Luchs... Deze modellen zijn 3D geprint omdat er geen andere alternatieve plastic Luchs verkrijgbaar zijn. Na de goede ervaring met de SdKfz. 247 A en B ben ik op zoek gegaan naar andere modellen om toe te voegen aan de collectie... Zeer strakke modellen die erg leuk waren om te schilderen. Verder is er aan deze modellen weinig gedaan, twee antennes en een toegevoegde Commander waarvoor de koepel opengeboord moest worden...

Afbeelding
Commander bonanza... Een aantal modellen waar nog een Commander in moest, waaronder een verse StuG en Panzer IV.

Ik baal er nog steeds van dat alle foto's van de start van dit project weg zijn. Niets aan te doen, dus maar even alle tot dusver geschilderde modellen bij elkaar gezocht voor een groepsfoto...

Afbeelding
Hier zitten al flink wat inzetbare Platoons tussen... De variatie in de modellen zorgt ervoor dat schilderen leuk blijft én dat ik een brede keuze heb in voertuigen en Platoons voor mijn Company...

Op het moment staan er een derde Tiger I en een Platoon StuH's te wachten op een likje verf, onderdeel van de buit van Crisis (die overigens 100% plastic was)... Daarna is het waarschijnlijk tijd voor meer Halftrackjes voor de Gepanzerte Aufklärung, meer StuG's, Panzer IV's, een tweede Königstiger en meer Halftrack-varianten...

Infantry staat inmiddels klaar om voorzien te worden van basing en undercoat, maar daar ga ik nog even mee wachten... Er zou ergens een testertje rond moeten zwerven, als ik die gevonden heb, zal ik een foto posten ter kritiek...

recce103c
Generaal

Bericht door recce103c » za nov 25, 2017 9:52 am

very nice!! Nu op een mooi slagveld de geallieerden meppen!
Recce Forever!

Animal
Soldaat

Bericht door Animal » zo nov 26, 2017 5:18 pm

Boreas schreef:
di nov 21, 2017 12:19 pm
recce103c schreef:
Boreas schreef:

In beide lijsten zit in ieder geval de Luchs en in Grey Wolf ook de Puma. Maar volgens mij mogen ze niet in dezelfde Company ingezet worden...

Op het moment ben ik aan het knutselen met de pdf van de Aufklarüngsabteilung, daar heb je veel mogelijkheden. Echter, ook daar is de combinatie van Luchs en Puma's niet toegestaan? Geen idee waarom, misschien omdat ze nooit samen in dezelfde eenheden gediend hebben...

De lijst uit GreyWolf (revised) PANZERSPÄHKOMPANIE mag je helemaal vol stoppen met Puma's en Luch's. Atlantic Wall weet ik niet, in elk geval minder dan in GreyWolf. Was ik aan het bouwen, kwam dacht ik tot 24 of 26 Puma's en Luchs In je HQ en dan 4 combat platoons met alleen maar PanzerSpah. Dan nog een paar punten voor wat support opties. Kan ik niet meer zien, had de lijst in EasyArmy, nu in Forces Flames of War ga ik de lijst het echt niet meer kopen.
Wilde die lijst maken om lekker rond re racen met de snelle Puma's en Luchs. Lijst is denk ik niet echt handig voor toernooi, maar gewoon leuk.

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » zo nov 26, 2017 11:43 pm

recce103c schreef:
za nov 25, 2017 9:52 am
very nice!! Nu op een mooi slagveld de geallieerden meppen!
Soon...
Animal schreef:
zo nov 26, 2017 5:18 pm
Boreas schreef:
di nov 21, 2017 12:19 pm
recce103c schreef:

De lijst uit GreyWolf (revised) PANZERSPÄHKOMPANIE mag je helemaal vol stoppen met Puma's en Luch's. Atlantic Wall weet ik niet, in elk geval minder dan in GreyWolf. Was ik aan het bouwen, kwam dacht ik tot 24 of 26 Puma's en Luchs In je HQ en dan 4 combat platoons met alleen maar PanzerSpah. Dan nog een paar punten voor wat support opties. Kan ik niet meer zien, had de lijst in EasyArmy, nu in Forces Flames of War ga ik de lijst het echt niet meer kopen.
Wilde die lijst maken om lekker rond re racen met de snelle Puma's en Luchs. Lijst is denk ik niet echt handig voor toernooi, maar gewoon leuk.
De lijst hoeft niet per definitie toernooiwaardig qua effectiviteit te zijn... Ik dacht dat beide modellen (Puma en Luchs) niet in dezelfde Company gecombineerd mochten worden. Als dat wel mag, zou dat mooi zijn... Naast de Recce zou ik in ieder geval Tigers in willen kunnen zetten...

And now for something a little different... De Sint is weer in het land en ik ben dus weer druk bezig met een surprise. Zelf heb ik maar weinig met het hele feest, maar beroepshalve kom ik er niet onderuit. Gelukkig heb ik op klandestiene wijze het lootje weten te bemachtigen van één van mijn leerlingen die World of Tanks speelt én gek is op geschiedenis... Kan ik een surprise maken die ik ook leuk vind ;)

Afbeelding
Scratchbuilt Tiger... Mét een draaibare koepel. Dit is nog slechts de kale buitenkant (en nog een slechte foto ook), maar de tank wordt straks volledig aangekleed met alle luikjes en roosters...

Animal
Soldaat

Bericht door Animal » ma nov 27, 2017 6:32 pm

Dan zit je goed met de panzerspah uit greywolf. Mag je ook Schwere panzer inzetten :-). Dat geeft al wat betere klappen voor op een toernooi.

Nice Work die surprise Tiger. :mrgreen:
Waar haal je de tijd vandaan.... grrr.. zou willen dat ik wat meer tijd had om te knutselen.

Boreas
Generaal
Contacteer:

Bericht door Boreas » di nov 28, 2017 10:06 pm

Animal schreef:
ma nov 27, 2017 6:32 pm
Dan zit je goed met de panzerspah uit greywolf. Mag je ook Schwere panzer inzetten :-). Dat geeft al wat betere klappen voor op een toernooi.

Nice Work die surprise Tiger. :mrgreen:
Waar haal je de tijd vandaan.... grrr.. zou willen dat ik wat meer tijd had om te knutselen.
Voor het mooie wil ik eigenlijk zo veel mogelijk variatie in de lijst... Panzersäh, Aufklärung, Schwere Panzer en meer. Op de één of andere manier kom ik gewoon altijd punten te kort.

Voor het gevoel heb ik ook veel te weinig tijd voor het betere hobbywerk, dat schiet er veel te vaak bij in... De surprise gaat gelukkig wel lekker (al is dat eigenlijk werk, het voelt als hobbyen). Vanavond weer een uurtje of twee zitten snijden, knippen en plakken. De Tiger begint nu echt een beetje smoel te krijgen nu de basisvorm steeds meer gedetailleerd wordt...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie