Nieuw.

Plaats reactie
Wendellias87
Soldaat

Nieuw.

Bericht door Wendellias87 » za aug 11, 2018 11:03 am

Hallo allemaal.
Ik wil binnenkort gaan beginnen aan een flames of war leger. En nu heb ik het regelboek door gekeken en het armies of late war boek. En ik wilde een brits leger starten. Ik heb al in gedachte wat ik wil gaan spelen. Heb een lijstje gemaakt wat ongeveer 1600 pts is. Maar nu vraag ik mij af of je bijvoorbeeld dat leger wat ik uit late war armies boek heb ook mag mixen met a bridge too far paratroopers army. Of moet het zo historisch correct zijn dat als een tournooi thema battle of the bulge is je alleen daarvan armies mag spelen.
Groetjes Wendell

recce103c
Generaal

Re: Nieuw.

Bericht door recce103c » za aug 11, 2018 11:10 am

Hoi Wendell,
Ligt een beetje aan het Tournooi. Soms zijn er thematournooien, waar een periode Normandie of de Ardennen wordt gespeeld. Maar meestal is de periode late war dus van Normandie tot de Brits Amerikaanse Rijnoversteek.

Trowens de meeste games zul je met vrienden in een club of tbuis spelen. En dan zijn juist historische lijsten leuk! 😊
Recce Forever!

Wendellias87
Soldaat

Bericht door Wendellias87 » za aug 11, 2018 11:28 am

Ok. Ik wilde een brits motor company gaan spelen. Bijgestaan door shermans. En en groepje van 4 25pds guns. Maar een brits paratroopers leger uit het bridge to far boek. Dus ik twijfel nog een beetje wat te pakken.

recce103c
Generaal

Bericht door recce103c » za aug 11, 2018 2:19 pm

Met de Motor Coy ben je wat flexibeler qua periode en tactieken.

Je kunt ze beide inzetten in (bijna) alle perioden van de Late War:
Normandie
Market Garden
Ardennen (volgens mij geen Para's
Rijnovergangen tot de capitulatie van de Duitsers
en Italie ( de Para's zijn daar alleen in Mid War (Sicilie) ingezet.

De Combi Motor Compagnie & Shermans en Para's vind je alleen bij de Rijnovergangen (en Mid War Tunesië en Sicilië)
Recce Forever!

Wendellias87
Soldaat

Bericht door Wendellias87 » zo aug 12, 2018 12:47 am

Het word sowieso allebij, zowel motor company als para. Dan kan ik afwisselen. Maar thnx for the tips.

Plaats reactie