Ik heb een beetje Nederlands spul waar ik rustig aan verder werk, momenteel bestaat dit uit:
- Company HQ 15pts
- Infantry platoon 85pts
- Infantry platoon 85pts
- Infantry platoon 85pts
- Infantry platoon 85pts
- MG platoon (2x mg) 55pts
- MG platoon (2x mg) 55pts
- AT platoon (3x ATG) 80pts
- AT platoon (3x ATG) 80pts
- Howitzer battery (4 12-L-12) 200pts
Ik vind het al een aardige verzameling, maar het komt uit op 825 punten!!! Net over de helft voor een normaal potje Flames of War van 1500 punten. Eerder had ik het idee om wat bunkers toe te voegen. Die krengen vreten punten, zeker als ik daar ook nog de tank obstacles bijvoeg. In versie 4 zijn bunkers een stuk simpeler geworden, daar ben ik wel blij mee. Maar gezien de nieuwe regels voor reserves (ook een vooruitgang denk ik) wordt het wel erg leeg als ik 700 punten aan bunkers + prikkeldraad + anti-tank obstakels neerzet met daarbij de 200 resterende punten aan reguliere troepen.
Ik vraag mij af of een tweede compagnie toevoegen een betere optie is, daarbij: zou het dan "mogen" een compagnie toe te voegen uit Blitzkrieg? Ik kijk dan naar de Franse tanks die ook in de Nederlandse PDF staan: een compagnie Hotchkiss of Somua tanks uit Blitzkrieg.
Of denken jullie dat het dan bij de PDF moet blijven en een infanterie of mariniers compagnie toevoegen wel zou kunnen, maar meer dan dat niet?