battlefront heeft wat experimentele missies geplaatst:
https://flamesofwar.com/Portals/0/Docum ... 1-2019.pdf
Nu vind ik deze allemaal absoluut hatelijk voor de defender. Deep Scattered Delayed Reserves in twee missies? De eerste missie is ook arty bait en wordt je gewoon van je objectives af gerusht. Leuk dat ze wat andere vormpjes proberen, maar hier is toch echt nog flink wat balancing nodig.
Experimental Missions
-
- Kapitein
Re: Experimental Missions
dat is wel ongeveer wat ik ook dacht ja 

- Panzer Ace
- Generaal
Valt toch wel mee? Die eerste heeft immediate reserves. En de objectives liggen 8" weg van de uiterlijk opstel plaats van de defender deployment zone. Dus als je kan blijven zitten, dan win je beurt 6. De andere 2 missies heb je mijnenvelden waardoor je tegen tanks in ieder geval redelijk ze kan sturen. Ik vind ze wel tof.
"It is sometimes tougher to fight my superiors than the French."
- Heinz Guderian.
- Heinz Guderian.
Immediate reserves betekent dat je turn 1 goed getabled kan worden dmv wat scouts, de aanvaller kan jou flanken maar jij de aanvaller niet (handig als je AT hebt die op side armor moet of mobiele units met geen armor), en de attacker heeft geen reserves.Panzer Ace schreef: ↑do jan 31, 2019 7:43 pmValt toch wel mee? Die eerste heeft immediate reserves. En de objectives liggen 8" weg van de uiterlijk opstel plaats van de defender deployment zone. Dus als je kan blijven zitten, dan win je beurt 6. De andere 2 missies heb je mijnenvelden waardoor je tegen tanks in ieder geval redelijk ze kan sturen. Ik vind ze wel tof.
Bij de andere twee krijgt de attacker ook geen reserves, terwijl de missies waarbij de defender scattered delayed reserves krijgt in het hoofdboek de attacker altijd reserves heeft, ookal zijn dat immediate reserves. En dan mag je hier ook nog geen armor opzetten.
Bij Dogfight heb je mooie flanks om attackers mee te flanken als ze op de objective staan... 1/3 van de tijd, want scattered reserves. En geen full RoF. Attacker legt een objective gewoon zo ver mogelijk naar voren bij 1 kant, en dan is dat voordeel ook weg.
Bij killing ground heb je een verwant probleem, maar dit keer kan je wel units op die flanks neerzetten- maar geen armor, want deep reserves. En de rest komt dan even randomly achter de objective terecht in de richting waar de tegenstander toch al stond, nadat ze die ene unit gesloopt hebben die je kon veroorloven te verliezen op die flank te ambushen.
Naar mijn mening zouden reserves op attacker bij Dogfight en Killing Ground wel tenminste getest moeten worden.